30 proc. produktów mlecznych w Żabce ma lokalne pochodzenie

03.09.2021 -

Obecnie 22 lokalnych dostawców zaopatruje sieć Żabka w blisko 120 produktów mleczarskich. Łącznie stanowią one około 30% całej oferty nabiałowej dostępnej w Żabce. Ilość poszczególnych produktów w sklepach różni się w zależności od regionu Polski.

Sieć podkreśla, że produkty od lokalnych dostawców są bardzo ważną częścią oferty nabiałowej Żabki. Biuro prasowe zauważą, iż klienci są często bardzo przywiązani do artykułów spożywczych ze swojego regionu, a dzięki skali naszej działalności – ponad 7300 sklepów w 950 miejscowościach w Polsce – mają do nich ułatwiony dostęp. Zróżnicowanie produktów w zależności od regionu pozwala więc mieszkańcom poszczególnych miejscowości kupić w pobliskich Żabkach marki związane z danym obszarem geograficznym.

Współpracę z lokalnymi mleczarniami Żabka rozpoczęła w 2017 roku.

Znaczenie logistyki

Zakłady mleczarskie chętnie podejmują współpracę z Żabką, doceniając np. logistykę dostaw. Współpracujący z Żabką lokalni dostawcy nie muszą bowiem dostarczać towaru bezpośrednio do sklepów, lecz do jednego z naszych centrów logistycznych. Taki sposób jest dla nich znacznie prostszy i bardziej ekonomiczny.

Franczyza

Głównym wymogiem dotyczącym współpracy z siecią Żabka jest posiadanie w ofercie produktów pożądanych na lokalnym rynku. Każdego zgłaszającego się do nas nowego dostawcę, weryfikujemy z naszymi franczyzobiorcami. To od nich uzyskujemy informacje, czy klienci prowadzonych przez nich sklepów są zainteresowani oferowanymi przez niego produktami. W poszukiwaniu dostawców pomagają nam także sami franczyzobiorcy, którzy najlepiej znają lokalne rynki, na których działają, a także mają najlepszą wiedzę odnośnie gustów i oczekiwań swoich klientów. Baza dostawców została w dużej mierze zbudowana właśnie dzięki zaangażowaniu franczyzobiorców.

(03.09.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca