Aldi rozwija segment nabiałowy pochodzący od polskich dostawców

29.06.2021 -

Asortyment marki własnej Aldi o nazwie "Mleczna Rzeka" to obecnie 23 produkty nabiałowe. Jest on nieustannie rozwijany.

Sieć sklepów Aldi wprowadziła w ubiegłym roku do swojej oferty markę własną – Mleczna Rzeka. Brandem tym oznaczony został nabiał pochodzący od polskich dostawców oraz wyprodukowany w większości z polskiego mleka. Sieć stawia na lokalne mleczarnie, proste składy i zapowiada rozwój tego asortymentu zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Marka Mleczna Rzeka to nowe podejście Aldi do oferty nabiału dostępnego w sklepach sieci. Pod Brandem znajdują się produkty z kategorii nabiał o prostych składach, pochodzące od polskich dostawców. Asortyment Mlecznej Rzeki obecnie stanowi 23 produkty i jest nieustannie rozwijany zgodnie z oczekiwania klientów, w kierunku najlepszego asortymentu nabiałowego na rynku.

Czyste i proste składy

- Mleczna Rzeka jest odzwierciedleniem filozofii, którą kieruje się Aldi, by oferować klientom najlepsze produkty w najniższych możliwych cenach, i w której czyste i proste składy są dla nas priorytetem. Dlatego wspieramy polskich przedsiębiorców, wspólnie budując kategorię dyskontowej półki z nabiałem, która oparta jest na prostych i czystych składach. Współpracujemy z małymi regionalnymi mleczarniami, na przykład: OSM Głubczyce i OSM Myszków na partnerskich warunków; ufamy sobie wzajemnie wsłuchując się w swoje potrzeby i wzmacniając asortyment – mówi Michał Kopyłowicz, Kierownik Kategorii w Aldi.

- Słowo nabiał ma polski rodowód i do tego nie występuje nigdzie poza naszym krajem. Jego historia zaczęła się na początku XX wieku, gdy na miejskich targach ruszyła sprzedaż mlecznego asortymentu. Towarem handlowano zazwyczaj w bielonych wapnem budkach, co miało zarówno wyróżnić ofertę, jak i sprawić, że będzie kojarzyła się świeżo oraz zdrowo. I tak od tego dekoracyjno-marketingowego zabiegu dość naturalnie utworzyło się określenie „nabiał”. Przez lata zyskiwało na popularności i dość gładko wkomponowało się w kulinarną słowną stylistykę – pisze Sylwia Majcher, dziennikarka, ekspertka od niemarnowania żywności, ambasadorka programu Małe Kroki do Zero Waste w Aldi.

- Dziś określenie nabiał dotyczy przede wszystkim produktów wytwarzanych z mleka. W ofercie Mleczna Rzeka, która dostępna jest w sklepach sieci oprócz masła, maślanki czy jogurtu można znaleźć sery śmietankowe i twarogowe. Dobrze jest sięgać po nie regularnie, bo nabiał to doskonałe źródło białka, wapnia, potasu, magnezu czy fosforu. Zawarte w nim witaminy rozpuszczają się w tłuszczach. Nabiał z Mlecznej Rzeki, którą można znaleźć na sklepowych półkach sieci, właściwie wkomponowany w codzienną dietę, ułatwia odchudzanie i dodaje energii. Jego zalety podkreśla Piramida Żywienia, która jest pomocną wskazówką przy tworzeniu zdrowego jadłospisu - informuje sieć handlowa.

–Nabiał w zaleceniach opracowanych przez polski Instytut Żywności i Żywienia pojawia się zaraz po warzywach, owocach i produktach zbożowych. Obecny w jego składzie wapń uczestniczy w tworzeniu kośćca, wpływa na kurczliwość mięśni i krzepnięcie krwi. Niedobór może powodować osłabienie kości i większe ryzyko ich złamania – dodaje Majcher.

Dzięki certyfikatowi IFS produkty marki własnej Mleczna Rzeka gwarantują najwyższą jakość i najlepszy skład. Produkty te nie zawierają karagenów, substancji konserwujących. Standard żywności IFS ma na celu dbanie o bezpieczeństwo produktów, a co za tym idzie – satysfakcję klienta. Producenci z certyfikatem IFS zobligowani są do dbania o jakość od linii produkcyjnej, aż do momentu pakowania.

Wysokie standardy dla dostawców nabiału

Współpracujący z Aldi dostawcy zobowiązani są do spełniania najwyższych norm dotyczące jakości i świeżości produktów. Dodatkowo sieć każdego miesiąca niezależnie od regulacji prawnych, prowadzi serię badań laboratoryjnych w akredytowanych jednostkach, które umożliwiają kontrolę świeżości produktów z różnych kategorii.

Poza zewnętrznymi audytami sieć wprowadziła także wysokie standardy wewnętrznej kontroli towarów, co przekłada się na funkcjonowanie całego łańcucha dostaw. Sieć współpracuje z lokalnymi wytwórcami, dzięki czemu w sklepach przybywa produktów z certyfikatami takimi jak: Jakość i Tradycja czy Dziedzictwo Kulinarne.

(29.06.2021 za portalspozywczy.pl)


Współpraca