Auchan Retail Polska unowocześnia strefę płatności w swoich sklepach, oferując klientom większy wybór

Zgodnie z wpisanym w strategię firmy nowoczesnym podejściem do strefy płatności i w odpowiedzi na nowe oczekiwania polskich konsumentów, Auchan Retail Polska unowocześnia linie kasowe i sposoby przyjmowania płatności w swoich sklepach. Obok kas tradycyjnych, ważnych z punktu widzenia bezpośredniego kontaktu i budowania relacji z klientem, stopniowo wprowadzane będą dodatkowe nowe kasy automatyczne, które umożliwią szybsze płatności. Nowe kasy samoobsługowe wyposażone są, obok tradycyjnej metody płatności za pomocą karty, w zintegrowany system płatności bezdotykowych – zbliżeniowo kartą lub telefonem.

Auchan jest pionierem we wdrażaniu kas samoobsługowych w Polsce – ich pierwsze modele pojawiły się w hipermarkecie Auchan w Białymstoku już w 2007 roku. Wprowadzona wówczas modernizacja spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów. To samoobsługowe podejście wprowadziło również nowy wymiar zawodu kasjera, pozwalając na otwarcie się na nowoczesne rozwiązania, rozwój komunikacji interpersonalnej, czy też przyjęcie roli doradcy klienta.

– Wzbogacamy funkcjonalności linii kas, aby sprostać nowym oczekiwaniom naszych klientów, dając im wybór różnych opcji i narzędzi płatniczych. Każdy klient będzie mógł wybrać odpowiadającą mu ścieżkę płatności, w zależności od dostępnego czasu i jego koszyka. Naszym celem jest zapewnienie szybkiej, płynnej i bezproblemowej obsługi, zarówno w przypadku kas automatycznych, w których liczy się przede wszystkim krótki czas dokonywania płatności, jak i kas tradycyjnych, gdzie na pierwszy plan wysuwa się waga kontaktów międzyludzkich. Dużej płynności zakupów niewątpliwie będzie sprzyjać też rozszerzona możliwość dokonywania płatności cyfrowych, zwłaszcza zbliżeniowych – mówi Gérard Gallet, dyrektor zarządzający Auchan Retail Polska.

Zmodernizowana strefa płatności, łącząca kasy tradycyjne i samoobsługowe oraz wykorzystująca cyfrowe formy płatności, wzmocni nowoczesny wizerunek sieci Auchan, pozwalając równocześnie na poprawienie płynności przejścia przez linię kas i stworzenie nowego wymiaru zawodu kasjera.

– Instalacja automatycznych kas pozwoli naszym pracownikom na przekształcenie tradycyjnego zawodu kasjera w zawód bardziej zróżnicowany, w którym liczy się spersonalizowane podejście do klienta. Umożliwi też nabycie nowych kompetencji, otwierających nowe perspektywy w rozwoju ścieżki zawodowej. Chcemy ułatwiać i upraszczać zakupy naszym klientom oraz polepszać ich codzienne życie, a to z pewnością upraszczać będzie także codzienne życie zawodowe naszych pracowników – dodaje Marta Florczak, dyrektor HR w Auchan Retail Polska.

Do połowy 2021 r. Auchan Retail Polska planuje podwoić liczbę kas samoobsługowych w swoich sklepach, aby zapewnić docelowo ponad 1000 samoobsługowych miejsc płatniczych. Firma planuje także wprowadzić automaty na stacjach benzynowych w 2020 roku, co poprawi jakość obsługi klienta i warunki pracy pracowników.

Opinie klientów i pracowników na temat nowej ścieżki płatniczej są tylko pozytywne. Nowa linia kas, która łączy zarówno kasy tradycyjne, jak i samoobsługowe, prezentuje nowoczesny wizerunek firmy. Poprawi również przepływ klientów, a z drugiej strony stworzy nowy wymiar zawodu kasjera. Cyfryzacja oferuje nowe umiejętności pracownikom i klientom.

(Informacja prasowa Auchan Polska Sp. z o.o.)


Współpraca