Biedronka: 1914 przypadków COVID-19 wśród pracowników

06.09.2021 -

Biedronka informuje w raporcie nt. zrównoważonego rozwoju o zmaganiach z pandemią koronawirusa. - COVID-19 w błyskawiczny sposób przedefiniował preferencje zakupowe i najważniejsze potrzeby - mówi Paweł Stolecki, Dyrektor Operacyjny Makroregionu Zachód w Biedronce.

Biedronka podaje w raporcie, że do 31 stycznia 2020 roku odnotowała 1 914 przypadków COVID-19 wśród swoich pracowników. Ozdrowiały 1734 osoby, cztery zmarły.

  • W sumie na dodatkowe zabezpieczenie pracowników przeznaczyliśmy w 2020 roku blisko 17,5 mln zł - podano w raporcie.

Biedronka: Z chatbota skorzystało ponad 31 tys. pracowników

Na portalu dla pracowników www.dlanaswjm.pl sieć utworzyła nową kategorię: „Koronawirus – informacje”. Umieszczono tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw pracowniczych związanych z koronawirusem. Baza pytań jest na bieżąco uzupełniana.

  • Na stronie działa również chatbot, który w przypadku pytań o sprawy pracownicze związane z korona wirusem, przekierowuje pracowników do odpowiednich treści – do końca 2020 roku z chatbota skorzystało 31 814 pracowników, którzy przeprowadzili z nim 58 524 rozmowy. Osoby, które nie znajdą na stronie potrzebnych informacji dotyczących koronawirusa, mogą wysłać swoje pytania mailowo lub skorzystać z infolinii socjalnej - podaje Biedronka.

Biedronka produkowała płyn do dezynfekcji

  • W początkowej fazie pandemii, gdy płynów do dezynfekcji nie było na rynku, podjęliśmy decyzję o jego produkcji w naszych centrach dystrybucyjnych, by zaopatrzyć w nie pracowników i klientów. Dostosowywaliśmy liczbę klientów w sklepie do aktualnych przepisów. Zachęcaliśmy do korzystania z płatności bezgotówkowych – jako jedna z pierwszych sieci podnieśliśmy limit transakcji zbliżeniowych do 100 zł - informuje sieć.
  • Zamontowaliśmy osłony z pleksi przy kasach, duży nacisk położyliśmy na dezynfekcję wózków i koszyków sklepowych, a także stanowisk kasowych, klamek i poręczy. Przed kasami na podłodze zostały wyznaczone specjalnymi taśmami metrowe odstępy, które powinni zachować klienci stojący w kolejce. W strefie wejścia do każdego sklepu zamontowaliśmy pojemniki z płynem dezynfekującym oraz informację o konieczności noszenia maseczki w sklepie. Wydłużyliśmy także godziny otwarcia sklepów, w najbardziej istotnych zakupowo okresach, jak np. Wielkanoc czy

Boże Narodzenie. Wiele z naszych sklepów czynnych było całodobowo w ramach Akcji24 - dodaje Biedronka.

  • Rok 2020 był czasem wyjątkowym. COVID-19 w błyskawiczny sposób przedefiniował preferencje zakupowe i najważniejsze potrzeby. Nasza odpowiedź była równie błyskawiczna – dostosowaliśmy asortyment, godziny otwarcia i sposób działania sklepów. Pokazaliśmy klientom, że w tym trudnym czasie Biedronka pozostała blisko nich, i nie zawiedliśmy zaufania, na które pracowaliśmy przez 25 lat - mówi Paweł Stolecki, Dyrektor Operacyjny Makroregionu Zachód w Biedronce. (06.09.2021 za portalspozwczy.pl)

Współpraca