Carrefour dołącza do Foodsi Gangu
Powiadają, że wspólny wróg jednoczy, dlatego Carrefour dołącza do Foodsi Gangu, aby walczyć z marnowaniem żywności. Razem będą szerzyć ideę less waste oraz zachęcać użytkowników aplikacji i klientów sieci do wprowadzenia do swojej codzienności ekologicznych nawyków. Co będzie można uratować w paczkach w ramach współpracy tych dwóch marek?
W samej Polsce co roku marnuje się ponad 5 mln ton żywności. To nie tylko wyrzucone do śmieci produkty, ale też woda, prąd, paliwo, pieniądze – wszelkie zasoby potrzebne do jego wyprodukowania. To sprawia, że marnowanie jedzenia staje się globalnym problemem ekologicznym. I tu do gry wkracza polska aplikacja Foodsi, która powstała, by ratować jedzenie i inne produkty przed zmarnowaniem. Obecnie apkę zainstalowało przeszło 1,5 mln osób, a w ofercie można znaleźć produkty od 5000 współpracujących biznesów. Co jednak najważniejsze – wspólnie udało im się uratować już blisko 3 mln paczek z produktami.
Od teraz użytkownicy Foodsi mogą ratować produkty z krótką datą ważności z ponad 200 sklepów sieci Carrefour. Będą to m.in. pieczywo, nabiał czy warzywa i owoce, ale nie tylko. W apce pojawiają się również paczki z kosmetykami oraz artykułami do sprzątania. Ich ceny zaczynają się już od 11,99 zł. To świetny sposób, aby zaoszczędzić na zakupach i przy okazji zrobić coś dobrego dla środowiska. Dodatkowo do 20 stycznia trwa specjalna promocja na start, dzięki której paczki z żywnością będzie można kupić za 8,99 zł (aż 75% taniej)!
– Nasze marki połączyły wspólne wartości, cele i chęć walki z marnowaniem. Bardzo się cieszę, że Carrefour dołączył do Foodsi Gangu i wspólnie możemy ratować paczki wypełnione superproduktami. Jestem pewny, że dzięki tej współpracy zrobimy dużo dobrego dla planety, a klienci będą mogli trochę zaoszczędzić. Miło mi, że tak rozpoznawalna marka zaufała polskiej aplikacji – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
– Ograniczenie marnowania żywności jest od lat stałym elementem strategii Carrefour w Polsce. Doskonale wiemy, że aby zapobiec zmianom klimatycznym, musimy zacząć od siebie, dlatego już w 2013 roku wprowadziliśmy we wszystkich naszych sklepach program “STOP Marnotrawstwu”. Dzięki temu, przez ostatnie 10 lat uratowaliśmy ponad 22 tys. ton jedzenia. Współpraca z Foodsi ma dla nas szczególne znaczenie, gdyż w DNA Carrefour Polska jest wspieranie polskich firm, w tym start-up’ów. Jest to ponadto kolejny krok redukujący ilość odpadów spożywczych (i nie tylko) w Carrefour. Aplikacja jednoczy użytkowników, którzy tak samo jak my, chcą zrobić coś dobrego dla naszej planety. Wierzę, że jako aktywni członkowie Foodsi Gangu, jeszcze mocniej przyczynimy się do skali ograniczenia marnowania żywności w naszym kraju – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych.
Do Foodsi Gangu dołączają odpowiedzialne marki takie jak Carrefour, którym na sercu leży dobro planety i nie chcą bezsensownie marnować zasobów. To mądre biznesy, które ograniczają straty związane z niesprzedanymi nadwyżkami. W Foodsi Gangu są już m.in.: Salad Story, Thai Wok, Circle K, Herbapol, Viking Point, Bafra Kebab oraz sieć Cukierni Sowa. Wszystkie marki współpracujące z Foodsi łączy misja ratowania jedzenia. Tym samym pokazują jak prowadzić zrównoważony i odpowiedzialny biznes.
(Informacja Foodsi Gang)