Ceny produktów dla HoReCa wracają do poziomów sprzed epidemii

16.07.2020 -

Zwiększone zapotrzebowane na produkty dla HoReCa dają wyraz w cenach np. masła czy Goudy które stopniowo rosną i wracają do poziomów sprzed epidemii – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Zieliński, prezes Ceko.

Zauważa również, że ważnym elementem zwiększającym presję na podwyżki cen jest również otwarcie rynków międzynarodowych, na których poszukiwane są polskie produkty branży mleczarskiej m.in. za swą dobrą jakość.

– Dla firmy najważniejszym sektorem sprzedaży w kanale HoReCa jest sektor gastronomiczny i sprzedaż mozzarelli do pizzerii. Już przed okresem wakacyjnym pizzerie i restauracje serwujące produkty z mozzarelli zwiększały swoje zapotrzebowanie i spodziewamy się że popyt w okresie wakacyjnym jeszcze wzrośnie. Trochę inaczej może być w przypadku eksportu gdzie spodziewać się należy że popyt nie osiągnie poziomu z lat ubiegłych – mówi Dariusz Zieliński.

Zwraca także uwagę, iż okres wakacyjny to czas urlopów oraz tradycyjnie zwiększonego zapotrzebowania na produkty dla gastronomi. – Ten rok ze względu na pandemię może być nawet lepszy dla sprzedaży serów niedojrzewających w kraju ze względu na fakt iż znakomita większość Polaków planuje tegoroczny wypoczynek letni w kraju – mówi prezes Zieliński.

Dodaje, że Ceko jak co roku w okresie letnim skupia się nieco bardziej na produkcji serów niedojrzewających uwzględniając nie tylko wzrost popytu na te sery ale także nieco mniejsze zapotrzebowanie na sery dojrzewające.

(16.07.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)


Współpraca