Czujemy się współodpowiedzialni za opakowania po naszych produktach

03.08.2020 -

Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że opakowania w przemyśle spożywczym, a zwłaszcza w branży mleczarskiej spełniają wiele istotnych funkcji, w tym ochrona bezpieczeństwa i jakości produktu. – Pamiętajmy jednak, że po wykorzystaniu produktu, opakowanie nie powinno stanowić zagrożenia dla środowiska naturalnego – tłumaczy.

– Wspólnie z naszymi dostawcami poszukujemy nowych rozwiązań, pozwalających stworzyć opakowania chroniące produkt, które jednocześnie będą służyły naszej planecie i wpiszą się w założenia zrównoważonego rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.

– Strategia Mlekpolu obejmuje oba zagadnienia. Korzystamy z opakowań wyprodukowanych z tworzyw sztucznych pozyskiwanych z recyklingu, które po zużyciu mogą być ponownie przetworzone bez szkody dla środowiska. Dodatkowo ograniczamy ilość odpadów poprzez maksymalną redukcję grubości opakowań, jednocześnie zmniejszając całkowitą wagę. Jednym z etapów jest także wymiana opakowań na biodegradowalne – tłumaczy.

– Rosnąca świadomość i oczekiwania naszych konsumentów wyraźnie skupiają się na dostępie do szerszej informacji w zakresie edukacji ekologicznej. W realizacji strategii zrównoważonego rozwoju korzystamy z wiedzy, narzędzi i doświadczenia Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego. Efektem tej pracy, są intensywne działania w kierunku dostosowywania opakowań do wymogów ochrony środowiska. Bardzo konkretnym przykładem są prace nad wprowadzeniem opakowań, które są w pełni wykonane z surowców odnawialnych, m.in. nakrętki z polimerów trzciny cukrowej – dodaje.

Edmund Borawski podkreśla, że Mlekpol od lat angażuje się w inicjatywy, których celem jest ochrona środowiska naturalnego. – Jednym z nich jest program REKARTON (porozumienie przedsiębiorców), pozwalające opracować system recyklingu kartonów po płynnej żywności. Ponadto Mlekpol wywiązuje się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych, które zwiększają świadomość społeczną (również wśród przedsiębiorców) w kontekście ochrony środowiska i korzyści płynących z prowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym – tłumaczy.

– Jako przedstawiciele branży spożywczej czujemy się współodpowiedzialni za opakowania po produktach (zbiórka selektywna, transport, recykling), które wprowadzamy na rynek. Głównym założeniem jest zapewnienie zamkniętego cyklu życia odpadów, które zostają przetworzone na nowe i wykorzystane powtórnie na przykład w innych branżach – podsumowuje Edmund Borawski.

(03.08.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca