Danone: Klienci szukają w małych sklepach marek Danio, Fantazja, Ale Pitny oraz Gratka

04.06.2021 -

Od czasu pierwszej fali koronawirusa obserwujemy wyraźną zmianę zwyczajów kupujących. Ma ona wpływ na przesunięcie części zakupów do sklepów z kanału dyskontowego i wielkoformatowego. Powoduje to spowolnienie dynamiki sprzedaży kategorii nabiałowej w mniejszych placówkach - mówi Agata Partyka, Dyrektor ds. Rozwoju Klientów spółki Danone.

Agata Partyka wyjaśnia w firmowym kwartalniku GK Specjał (partner handlowym firmy Danone), że tradycyjny nadal pozostaje dla konsumentów niezbędnym i atrakcyjnym miejscem zakupów.

- Dlatego z naszej strony konsekwentnie i długofalowo stawiamy na współpracę z naszymi partnerami w tym segmencie. Wymaga to „spersonalizowanej” dla tego formatu oferty i dedykowanych narzędzi. Kluczem do sukcesu jest szeroka dystrybucja kluczowych produktów o wysokiej rotacji oraz ich wsparcie w punkcie sprzedaży, jak również otwartość na nowe, długotrwale trendy konsumenckie - podkreśla.

Danone w swoim portfolio oferujemy takie marki jak Activia, Actimel, Danio, Danonki, Fantasia czy od 2018 roku Alpro. - Najważniejsza jest dla nas dystrybucja priorytetowych marek i formatów, czyli produktów o najwyższej sprzedaży i rotacji w danym formacie sklepu. Wiemy, że klienci szukają w małych sklepach głównie marek Danio, Fantazja, Ale Pitny, Gratka oraz całego portfolio jogurtów pitnych. Odpowiadając na trendy rynkowe i zmianę preferencji konsumenckich, powinniśmy również przekierować znaczną cześć naszych wysiłków na ekspozycję, promocję i sprzedaż produktów roślinnych Alpro. Ta kategoria zarówno bardzo dynamicznie rośnie, jak i szybko buduje swoją wartość - dodaje Agata Partyka.

(04.06.2021 za dlahandlu.pl)


Współpraca