Danone wprowadza oznaczenie wartości odżywczej produktów

08.09.2020 -

Spółka Danone wprowadza system znakowania żywności Nutri-Score, oparty na naukowej metodzie oceny wartości odżywczej produktów. Jest skuteczny, ponieważ za pomocą 5 liter i odpowiadających im kolorów, w prosty sposób przekazuje konsumentom całościową ocenę, czy dany produkt powinien być wybierany na co dzień, czy okazjonalnie. Nutri-Score to kolejny krok Danone w kształtowaniu zdrowszych nawyków żywieniowych poprzez programy edukacyjne i doskonalenie receptur oferowanych produktów.

Danone wprowadza uznany w Europie standard oznaczania wartości odżywczej

Spółka Danone wprowadza system znakowania żywności Nutri-Score, oparty na naukowej metodzie oceny wartości odżywczej produktów. Jest skuteczny, ponieważ za pomocą 5 liter i odpowiadających im kolorów, w prosty sposób przekazuje konsumentom całościową ocenę, czy dany produkt powinien być wybierany na co dzień, czy okazjonalnie. Nutri-Score to kolejny krok Danone w kształtowaniu zdrowszych nawyków żywieniowych poprzez programy edukacyjne i doskonalenie receptur oferowanych produktów.

Dokonanie oceny wartości żywieniowej produktu na sklepowej półce, nie jest prostym zadaniem. Bogata oferta producentów i brak specjalistycznej wiedzy wśród konsumentów na temat poszczególnych składników odżywczych, powoduje trudności w interpretacji informacji widocznych na opakowaniach.

Prostsze wybory przy sklepowej półce

Niezależny system znakowania żywności Nutri-Score ułatwia konsumentom dokonywanie świadomych wyborów w oparciu o uproszczone informacje. Co ważne – nie jest on oceną poszczególnych składników. Nutri-Score stanowi gotową, całościową interpretację wartości odżywczej produktu. W ocenie Nutri-Score uwzględnione są zarówno składniki, które należy w diecie ograniczać (zawartość cukrów, tłuszczów nasyconych i sodu pochodzącego z soli oraz wartość energetyczna), jak i składniki korzystne, których spożycie należy promować (zawartość błonnika, białka, owoców, warzyw i orzechów).

Obiektywny i uznany system znakowania żywności

Oznaczenia Nutri-Score funkcjonują już na produktach spożywczych m.in. we Francji, Belgii, Hiszpanii, Niemczech, Holandii, Luksemburgu i Szwajcarii. System jest pozytywnie oceniany i rekomendowany m.in. przez Europejską Organizację Zdrowia WHO Europe, Europejską Organizację Konsumencką Foodwatch czy Europejską Organizację Konsumencką BEUC. Badania na polskim rynku pokazują, że Nutri-Score jest pomocny przy dokonywaniu zakupów – wskazało tak aż 91% badanych konsumentów1.

Nutri-Score został opracowany w 2005 roku przez zespół badawczy z brytyjskiego Oxford University i zatwierdzony w 2007 r. przez Brytyjską Agencję ds. Standardów Żywności (Food Standards Agency, FSA).

Nutri-Score obecny w Polsce

W Polsce oznaczenia Nutri-Score znajdują się już na opakowaniach kilku limitowanych wersji produktów Danone. Od sierpnia br. są widoczne na wybranych wariantach Activia i Actimel, a od września do końca roku w całym portfolio marki Danonki.

- Jako jeden z pierwszych producentów w Polsce, zdecydowaliśmy się na stopniowe wprowadzanie na naszych opakowaniach systemu Nutri-Score. Jesteśmy przekonani, że to czytelne oznaczenie ułatwi konsumentom podejmowanie właściwych decyzji żywieniowych, a to pierwszy krok do utrzymania zdrowia na długie lata – mówi Marek Sumiła, Dyrektor Rynku Polska i Kraje Bałtyckie w Danone sp. z o.o.

Danone od lat konsekwentnie zachęca Polaków, by dokonywali zdrowszych wyborów. Wprowadzenie Nutri-Score jest kolejnym działaniem w tym zakresie po prowadzonych przez wiele lat znanych i docenianych programach edukacyjnych oraz zobowiązaniu do ciągłego udoskonalania wartości żywieniowej swoich produktów. Od teraz, Danone dzięki NutriScore umożliwia konsumentom dokonywanie prostej oceny i świadomego zakupu produktów firmy.

- Wprowadzenie Nutri-Score jest zgodne z naszą wizją One Planet. One Health nie tylko dlatego, że pomoże konsumentom w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych. Jest to także ważny element strategii walki z chorobami dietozależnymi, na które cierpi obecnie blisko 12 mln Polaków. Co istotne - oznaczenie ma na celu pokazywać wartość produktów w diecie i zalecaną częstotliwość ich spożycia, a nie wykluczać z diety. Nasze produkty mają oznaczenie od A do D - to pokazuje, że w portfolio mamy produkty, które powinny stanowić podstawę diety, jak również produkty z kategorii tzw. „przyjemnościowej. – dodaje Marek Sumiła.

(08.09.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca