Danone wspólnie z Too Good To Go ratują jedzenie – gigant spożywczy dołącza do walki z marnowaniem żywności

Takich produktów w Too Good To Go w Polsce jeszcze nie było! Już od dziś użytkownicy aplikacji mogą zamówić produkty mleczne i roślinne w formie paczek-niespodzianek od Danone. Paczki od Danone będą dostępne w Krakowie i okolicach. To początek długofalowej współpracy obu marek dla zdrowia ludzi i dobra naszej planety.

Problem marnowania żywności jest jednym z głównym wyzwań współczesnego świata. Podczas kiedy ludność niektórych regionów naszej planety cierpi z powodu niedożywienia, szacuje się, że w Polsce każdego roku 4,8 mln ton żywności ląduje w koszu. To nie tylko strata pieniędzy i czasu, lecz także kolejny cios dla środowiska i klimatu. Dziś, do prawie 3 tys. partnerów Too Good To Go, z takich branż jak hotele, restauracje, kawiarnie i sklepy, oraz prawie 900 tys. klientów, dołącza firma z branży mlecznej i roślinnej – Danone. To pierwszy tego typu partner aplikacji do walki z marnowaniem żywności w Polsce, który udowadnia, że każdy może dołączyć do ruchu pogromców marnowania jedzenia.

Problem marnowania żywności w Polsce można rozwiązać

Sposób, w jaki produkujemy żywność i zarządzamy nią (system żywnościowy) muszą zmienić się w kierunku bardziej zrównoważonych wzorców, abyśmy mogli zachować naturalne zasoby naszej planety i jednocześnie stawić czoła wyzwaniu wyżywienia 10 miliardów ludzi w 2050 roku. Dzięki połączeniu sił przedstawicieli różnych sektorów naszej gospodarki, w całym łańcuchu produkcji żywności, oraz samych konsumentów, problem jakim jest marnowanie żywności można rozwiązać. Aplikacja Too Good To Go idealnie łączy każdy rodzaj biznesu oraz konsumentów, dla których troska o środowisko naturalne jest ważna.

– Too Good To Go to aplikacja, która sprawdzi się w każdym rodzaju biznesu spożywczego. Chcemy współpracować wszędzie tam, gdzie marnuje się żywność, zarówno w lokalnym warzywniaku, jak i u międzynarodowego producenta, jakim jest Danone – podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Danone, jako odpowiedzialna firma produkcyjna, zapobiega problemowi marnowania żywności już od lat w całym łańcuchu produkcyjnym. Dołączenie do grona Partnerów aplikacji Too Good To Go jest kolejnym krokiem firmy w kierunku przeciwdziałania marnowaniu wartościowych jogurtów, serków i deserów mlecznych oraz produktów roślinnych.

– Dołączenie do Too Good To Go jest uzupełnieniem naszych dotychczasowych działań w ramach przeciwdziałania marnowaniu żywności ograniczając znacząco straty w łańcuchu produkcyjnym i dystrybucyjnym. Teraz chcemy rozszerzyć zakres działania i włączyć nowych partnerów oraz konsumentów. Jesteśmy bardzo ciekawi, z jakim odzewem ze strony użytkowników aplikacji spotka się nasza inicjatywa. W przyszłości planujemy ją rozszerzyć i już teraz podejmujemy kolejne, wspólne i potrzebne na polskim rynku projekty, o których będziemy informować wkrótce – podkreśla Barbara Bartecka, Dyrektorka ds. jakości w Danone.

Rewolucja w walce z marnowaniem z Too Good To Go i Danone oraz siecią restauracji Olimp

Już od dziś Pogromcy Marnowania Jedzenia mogą wyszukać paczki-niespodzianki od Danone, w których znajdą m.in. jogurty oraz produkty pochodzenia roślinnego, ze zbliżającą się datą przydatności do spożycia. Uratowane produkty, mieszkańcy Krakowa i okolic, będą mogli odebrać w lokalach gastronomicznych Partnera akcji – sieci Restauracji Olimp należącej do Gastromall Group.

– Od prawie dwóch lat jesteśmy aktywnym partnerem inicjatywy Too Good To Go. Razem udało nam się uratować kilkadziesiąt ton pełnowartościowego jedzenia. Jesteśmy przekonani, że wraz z Danone wykonujemy kolejny, znaczący krok w kierunku ograniczenia marnowania żywności. Cieszymy się i jesteśmy dumni, że wspólnie robimy rewolucję – budujemy odpowiedzialną i świadomą konsumpcję – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektorka Działu Marketingu Gastromall Group.

Długofalowa współpraca, by wspierać konsumentów w walce z marnowaniem żywności

Szacuje się, że w każdej sekundzie, przez cały rok, wyrzucamy do kosza blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu produkcji żywności, z czego aż 92 kg w polskich domach. Dlaczego? Winna jest zazwyczaj data przydatności do spożycia produktu oraz zbyt duże zakupy, które robimy w nieprzemyślany sposób. Zarówno Too Good To Go, jak i spółka Danone, świadome tego problemu, nawiązują szerszą współpracę, której celem jest edukowanie konsumentów, jak ograniczać marnowanie żywności w gospodarstwach domowych. Inauguracja akcji planowana jest na jesieni 2021.

Firmy lepsze dla świata

Zapobieganie marnowania żywności wpisuje się w ruch B Corp, którego mottem jest wykorzystanie biznesu, jako siły do tworzenia dobra. Firmy tzw. benefit corporation (skrót B Corp) otrzymują specjalny certyfikat potwierdzający, że prowadzą działalność gospodarczą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takim certyfikatem, który jest dokładną oceną każdego aspektu funkcjonowania firmy, może się poszczycić prawie 4 000 firm ze 150 różnych branż z całego świata, w tym Too Good To Go. Spółka Danone w Polsce właśnie przystępuje do certyfikacji, z ambicją otrzymania tytułu w grudniu 2021 roku. W portfolio firmy już teraz są marki spełniające najwyższe standardy społeczne i środowiskowe – Alpro w kwietniu 2021 r. z sukcesem przeszło recertyfikację.

(Informacja prasowa programu Too Good To Go)


Współpraca