FRSiH 2023: Handel podsuwa konsumentom gotowe rozwiązania

07.11.2023 -

Konsumenci oczekują dziś komfortowych i wygodnych rozwiązań, ale nie chcą być przytłoczeni wielością opcji wyboru i wolą zdjąć z siebie odpowiedzialność. Handel stara się na odpowiadać na te potrzeby, podsuwając kupującym gotowe rozwiązania - to wnioski, które pojawiły się podczas debaty "Konsument 2030: ultrakomfort, wellbeing, cyfrowe życie", która odbyła się w ramach 16. edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2023: Handel podsuwa konsumentom gotowe rozwiązania

- Sukces Żabki jest oparty na bardzo dobrym zrozumieniu konsumentów i ich zmieniających się potrzeb oraz pragnień. Jednak aby być trendsettrem, trzeba też przewidywać przyszłość. Mamy w naszej Grupie zarówno dział insightowy, jak i foresightowy – staramy się rozpoznawać trendy, zanim się pojawią. Mamy także w naszych strukturach zespół, który szuka wzorców i inspiracji z całego świata. Staramy się zaskakiwać każdego dnia. Młodzi konsumenci doceniają nasze rozwiązania cyfrowe czy kanały w social mediach. Starsi cenią wszechstronność i uniwersalność oraz możliwość załatwienia w Żabce wielu spraw. Zaskakujemy również ofertą produktową – w tym roku wprowadziliśmy 1500 nowych produktów brandowych, z czego 500 było dostępnych tylko u nas. Rozwijamy też innowacyjne marki własne i cały szereg usług - mówił Piotr Rajewski, dyrektor handlowy Żabka Polska.

Makro: Komfort to outsourcing odpowiedzialności

- Na rynek patrzymy z perspektywy hurtowni wielokanałowej, naszymi klientami są firmy handlowe i gastronomiczne. Staramy się im zapewnić ultrakomfort – czyli rozwiązania wspierające biznes, rozwiązujące wszelkie trudności związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. W gastronomii problemem jest podaż pracowników – to oznacza, że branża potrzebuje innego asortymentu, produktów convenience, pre-przygotowanych. Oferujemy więc obrane warzywa, które są hitem sprzedaży, bo pozwalają oszczędzać czas. Drugi element komfortu to zjawisko, które nazwałbym outsourcingiem odpowiedzialności. Realizujemy to chociażby poprzez wydłużanie okien zamówień. Dajemy naszym partnerom czas i możliwość zaopatrzenia się w potrzebne produkty. Jeśli chodzi o b2b w handlu detalicznym to staramy się przyspieszyć proces zakupowy. Jumperzy obserwują sytuacje na halach i w razie potrzeby zwiększają liczbę otwartych kas. W ten sposób minimalizujemy dyskomfort związany z kolejkami - tłumaczył Sławomir Leszczyński, członek zarządu, dyrektor pionu handlowego, Makro Cash And Carry Polska SA.

Kaufland: Nie przytłaczać klientów możliwościami wyboru

Jak wygodę definiuje Kaufland?

- Co jest ważne dla konsumentów? Lokalizacja blisko miejsca zamieszkania, wygodny dojazd i parking. To także możliwość wyboru – my plasujemy się pomiędzy dyskontami, hipermarketami i sklepami convenience - mamy szeroką ofertę, ale nie przytłaczamy nieskończonymi możliwościami. Wygoda to też cena oraz cyfryzacja procesu zakupowego. My stawiamy na cyfryzację wewnątrz sklepu - np. skanery dla samodzielnego skanowania produktów. Naszą siłą jest konsekwencja w działaniu. Jesteśmy jak duży statek, który płynie po obranym kursie - powiedział Ryszard Wysokiński, Head Of Department Investor Relationship Management, Kaufland Polska Markety.

(07.11.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca