Jaki plan ma Mlekpol na ŁSM Jogo? "Jesteśmy już po pierwszych działaniach"

10.11.2023 -

Od 1992 roku do dziś mamy na koncie 12 połączeń i ostatnim jest ŁSM Jogo. Decyzja przede wszystkim wynikała z faktu, że ten podmiot doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju: rozwój organiczny oraz poprzez przyłączanie innych podmiotów na zasadach prawa spółdzielczego – mówił Piotr Jankowski, dyrektor Wydziału Handlu w SM Mlekpol na FRSiH 2023.

Mlekpol o przejęciu ŁSM Jogo

Piotr Jankowski, dyrektor Wydziału Handlu w SM Mlekpol zaznaczył, że Mlekpol ma długą tradycję i duże doświadczenie jeśli chodzi o połączenia z innymi podmiotami na rynku.

- Od 1992 roku do dziś mamy na koncie 12 połączeń i ostatnim jest ŁSM Jogo. Decyzja przede wszystkim wynikała z faktu, że ten podmiot doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju: rozwój organiczny oraz poprzez przyłączanie innych podmiotów na zasadach prawa spółdzielczego - dodał.

Mlekpol chce rozwinąć lokalne marki ŁSM Jogo

Jankowski wskazał, że ŁSM Jogo to podmiot o długiej historii sięgającej lat 30, który posiada silne lokalnie marki: Jogo oraz lody Bambino.

- Nasze doświadczenia wskazują, że potrafimy z sukcesem rozwijać lokalne marki czyniąc z nich ogólnopolskie jak Maślanka Mrągowska czy serki Rolmlecz. Nie bez znaczenia była także lokalizacja - z punktu widzenia możliwości rozwoju sieci dystrybucji bardzo dobra, a po drugie bliskość dużego rynku łódzkiego ponad 700 tys. mieszkańców - dodał.

Jaki plan ma Mlekpol na SM Jogo?

Jaki plan ma Mlekpol na SM Jogo? Optymalizacja i specjalizacja.

- Spółdzielnie historycznie dostarczały na rynki lokalne, przez co produkcja była rozdrobniona, szeroki asortyment przez nieduże zakłady. W Jogo jesteśmy już po pierwszych działaniach, które mają na celu specjalizację. Robimy to w każdym z zakładów, tutaj będzie to produkcja napojów fermentowanych w opakowaniach typu PET. Tego rodzaju połączenia i to wynika z naszych doświadczeń wiążą się z dużym wyzwaniem, wymagają cierpliwości i zaufania po obu stronach. Cieszymy się, że udało się je sfinalizować, uzyskać zgodę UOKiK i dziś możemy skupić się na rozwoju - podsumował.

(10.11.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca