Kaufland: inwestycje, nowe narzędzie w sklepach, plany na 2024 rok

27.12.2023 -

W 2023 roku Kaufland kontynuował obraną strategię, której ważnymi elementami są kształtowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych, dbałość o dobrostan klientów i pracowników, ekspansja oraz zrównoważony rozwój - mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Program lojalnościowy Kaufland Card

- W marcu br. wprowadziliśmy dla klientów program lojalnościowy Kaufland Card, który był niejako reakcją naszej firmy na dotkliwe skutki wysokiej inflacji. Jego wprowadzenie było poprzedzone badaniem preferencji konsumentów, ponieważ chcieliśmy jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby. Postawiliśmy przede wszystkim na jeszcze niższe ceny produktów z Kaufland Card, możliwość zbierania punktów, które można wymieniać na dodatkowe rabaty czy gratisowe produkty oraz zniżki u partnerów programu. Kaufland Card zgromadził do tej pory ponad 3,4 mln użytkowników. Nadal będziemy go rozwijać, umożliwiając klientom konkretne oszczędności podczas zakupów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

- W tym roku zorganizowaliśmy także konkurs z nagrodami w ramach kampanii „Gratisobranie i oszczędzanie w Kauflandzie”. W listopadzie sześć osób – jak się okazało, stałych klientów Kaufland, odjechało do domów nowoczesnymi Fiatami 500 Hybrid - dodaje.

- Dla naszych klientów wprowadziliśmy również zupełnie nowe narzędzie, które umożliwia skanowanie produktów, zanim udamy się do kasy. Mowa o usłudze K-Scan, z której można korzystać zarówno przy użyciu skanera, jak i własnego smartfonu. Klienci cenią sobie to rozwiązanie, gdyż skraca czas związany z tradycyjnym kasowaniem produktów, a dodatkowo umożliwia stały podgląd wartości koszyka zakupowego, co pozwala kontrolować wydatki. Obecnie usługa K-Scan jest dostępna w kilkudziesięciu sklepach Kaufland i wkrótce pojawi się w kolejnych marketach. Cały czas rozwijamy także dostępność kas samoobsługowych - informuje.

- W kontekście pracowników zainicjowaliśmy program wsparcia inicjatyw pracowniczych „Lojalność za lojalność”. W zamian za promowanie marki pracownicy mogli otrzymać do 10 000 zł dofinansowania na realizację własnych pasji. Ponadto w tym roku przyznaliśmy pracownikom kolejne podwyżki wynagrodzeń, zwiększyliśmy wysokość bonów świątecznych, angażowaliśmy personel w inicjatywy o charakterze prozdrowotnym, np. Bieg Kobiet, kampanię „Kaufland – więcej niż myślisz” oraz #TeamKaufland stawia na zrównoważony rozwój - tłumaczy Maja Szewczyk.

- W 2023 roku pracowaliśmy także nad zwiększeniem dostępności naszych sklepów. W lutym zaistnieliśmy w Forcie Wola, czyli zrewitalizowanym centrum handlowym w Warszawie, następnie w centrum Ozimska Park w Opolu, a także w Kaliszu i Katowicach, zwiększając w ten sposób liczbę naszych placówek do 243. Przed nami realizacja dalszych planów, w tym otwarcia m.in. w Krakowie i Krasnymstawie. W 2024 r. będziemy świętować otwarcie 250. sklepu Kaufland w Polsce - dodaje.

Kaufland inwestuje w urządzenia chłodnicze i panele fotowoltaiczne

- Stawiając na zielone budownictwo, inwestowaliśmy m.in. w energooszczędne oświetlenie LED, nowoczesne urządzenia chłodnicze, panele fotowoltaiczne. Budynek naszej centrali – Centrum Usług Wspólnych – poddaliśmy certyfikacji BREEAM In-Use, która była skoncentrowana wokół m.in. zmniejszenia zużycia energii i wody, zrównoważonej gospodarki materiałami czy czystości powietrza, osiągając w tym zakresie wysokie noty. Kontynuowaliśmy także strategię redukcji zużycia tworzyw sztucznych Grupy Schwarz, czyli REset Plastic. Przed założonym czasem zrealizowaliśmy cel zmniejszenia zużycia plastiku w opakowaniach produktów marek własnych o 20%, obierając nowy, jeszcze ambitniejszy plan – redukcję o 30% do 2025 r. oraz 35% do 2027 roku - mówi Maja Szewczyk.

- Nadal pracujemy także nad pozostałymi celami, tj. udziałem recyklatu w opakowaniach produktów marek własnych na poziomie 25% oraz możliwością poddania wszystkich opakowań recyklingowi. W ramach strategii REset Plastic w tym roku wprowadziliśmy innowacyjne opakowanie, którego papierowe elementy zostały pozyskane z włókien rośliny. Byliśmy aktywni również w kontekście przeciwdziałania marnowaniu żywności. Nawiązaliśmy współpracę z biogazowniami, którym przekazujemy niewykorzystane produkty, wspierając w ten sposób produkcję ekologicznego paliwa. Przeprowadziliśmy kolejną odsłonę kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”, w której zwracaliśmy uwagę na planowanie zakupów, różnicę pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do” oraz proste patenty dot. wykorzystania resztek jedzenia - opowiada.

- W naszych sklepach stworzyliśmy także zielone strefy, w których klienci mogą znaleźć produkty ze zbliżającym się upływem daty ważności w atrakcyjnych cenach. Poza tym rozwijaliśmy wolontariat pracowniczy, w tym m.in. posadziliśmy 9000 drzew, spełniliśmy ponad 330 świątecznych marzeń dzieci i seniorów i oczyściliśmy teren z 250 kg śmieci. Wprowadziliśmy także obowiązkowe szkolenia dla pracowników z zakresu ESG oraz zaprosiliśmy ich do kampanii #TeamKaufland stawia na zrównoważony rozwój, aby pokazać inicjatywy, jakie podejmują na co dzień w obszarze społeczno-środowiskowym. Nasze działania udokumentowaliśmy również w kolejnym raporcie zrównoważonego rozwoju wg standardu GRI - podkreśla.

Kaufland planuje 2024 rok

- W 2024 r. nadal będziemy realizować naszą strategię, gwarantując klientom szeroki wybór produktów wysokiej jakości, korzystne ceny i komfortowe miejsca zakupów. Planujemy dalsze inwestycje w digitalizację – usługę K-Scan, kasy samoobsługowe oraz rozwój naszego programu lojalnościowego. Przed nami także otwarcia kolejnych sklepów i modernizacje, których celem jest zarówno kształtowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych klientów, jak i minimalizacja negatywnego wpływu poszczególnych placówek na środowisko. Będziemy m.in. instalować stacje ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych sklepach, rozwijać zieloną energię, a także intensywnie przygotowywać się do wejścia w życie systemu kaucyjnego, aby umożliwić klientom bezproblemowy zwrot butelek. Przed nami z pewnością wiele wyzwań, ale mamy nadzieję – także sukcesów - informuje Maja Szewczyk.

(27.12.2023 za portalspozywczy.pl)

 


Współpraca