Kaufland podsumowuje świąteczne akcje charytatywne - pół miliona złotych dla organizacji non-profit, ponad 330 spełnionych marzeń dzieci i seniorów oraz 14 ton żywności przekazanej potrzebującym
Pół miliona złotych – taką kwotę przekaże Kaufland organizacjom pożytku publicznego w ramach świątecznej akcji „Twoje punkty mają moc”. O wysokości udzielonego wsparcia konkretnym podmiotom zdecydowali klienci, którzy ochoczo przekazywali swoje punkty zebrane w ramach programu lojalnościowego Kaufland Card. Klienci sieci brali również udział w zbiórkach produktów spożywczych, dzięki czemu do potrzebujących za pośrednictwem Banków Żywności i Caritas trafiło ponad 14 ton artykułów. Sukces odniosła również akcja „List do św. Mikołaja” – pracownicy Kaufland spełnili ponad 330 świątecznych marzeń dzieci i seniorów.
Od 16 listopada do 6 grudnia użytkownicy programu Kaufland Card mogli przekazywać zebrane punkty na rzecz organizacji pożytku publicznego, z którymi Kaufland współpracuje od lat: Caritas, Fundacji Serca dla Maluszka oraz Polskiej Akcji Humanitarnej. Największą liczbę głosów – ponad 26 000 – uzyskała Fundacja Serca dla Maluszka, otrzymując tym samym wsparcie w wysokości 250 000 zł. Caritas z wynikiem ponad 19 000 głosów dostanie środki w wysokości 150 000 zł, a 100 000 zł za ponad 14 000 głosów przypadło Polskiej Akcji Humanitarnej.
– Zaangażowanie w akcję charytatywną „Twoje punkty mają moc”, którą zorganizowaliśmy po raz pierwszy przy pomocy Kaufland Card, potwierdza, że klienci mają wielkie serca i chcą pomagać potrzebującym. Sieć Kaufland cyklicznie podejmuje inicjatywy społeczne, a włączając w nie swoich klientów, w myśl hasła „Zróbmy to razem”, działamy ze zdwojoną siłą. Cieszymy się, że przekazane w ramach akcji środki o łącznej wartości 500 000 zł będą nieść realną pomoc wielu potrzebującym – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
Środki otrzymane w ramach akcji „Twoje punkty mają moc” Polska Akcja Humanitarna przeznaczy na wsparcie młodzieży wychowującej się w warunkach niekorzystnych do prawidłowego rozwoju oraz zdrowia psychicznego w ramach programu „Pajacyk”. Darowizna przekazana Caritas posłuży z kolei edukacji dzieci z najuboższych rodzin poprzez działania programu „Skrzydła”, natomiast Fundacja Serca dla Maluszka z uzyskanych środków zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne w gabinecie terapeutyczno-rehabilitacyjnym „Leśna Ścieżka”.
W listopadzie oraz grudniu Kaufland angażował klientów w jeszcze inną akcję – zbiórki żywności organizowane w wybranych sklepach. W wyniku zbiórek przeprowadzonych w sieci Kaufland wspólnie z Bankami Żywności oraz Caritas do osób potrzebujących trafiło ponad 14 ton produktów spożywczych, które pozwolą im przygotować się do nadchodzących świąt.
Pracownicy Kaufland też angażują się w pomaganie
W tym roku odbyła się także 7. edycja akcji wolontariatu pracowniczego „List do św. Mikołaja”. Pracownicy sieci Kaufland po raz kolejny wcielili się w role świętych mikołajów na rzecz podopiecznych Fundacji Serca dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin we Wrocławiu. Wolontariusze co roku otrzymują listy opisujące potrzeby i marzenia dzieci oraz seniorów, które starają się spełnić. Od 2017 roku, czyli od początku istnienia akcji, pracownicy przekazali łącznie prawie 1500 prezentów na rzecz potrzebujących.
– Akcja „List do św. Mikołaja” to wspaniały przykład zaangażowania pracowników naszej sieci. W tegorocznej edycji nasza załoga z marketów, centrów dystrybucyjnych oraz centrali przygotowała ponad 330 prezentów dla seniorów i dzieci. Cieszymy się, że dzięki tej inicjatywie udało nam się stworzyć podopiecznym świąteczną atmosferę i wywołać uśmiech na ich twarzach. Osób będących w trudnej sytuacji życiowej jest bardzo wiele, dlatego jesteśmy dumni z naszych pracowników, którzy każdego roku angażują się w inicjatywy firmowe, ale także prywatnie podejmują różne działania niosące potrzebną pomoc – dodaje Maja Szewczyk.
Więcej informacji na temat przeprowadzonej akcji „Twoje punkty mają moc” i jej szczegółowych wyników można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.
(Informacja KAUFLAND)