Kierunek mleczarstwo



W dniach 28-29 kwietnia 2022, w Hotelu 500 w Zegrzu, odbyła się Konferencja „Kierunek mleczarstwo zorganizowana przez Aleksandrę Wojnarowską z firmy BikoTech.

Konferencję otworzyła i powitała uczestników jej organizatorka Aleksandra Wojnarowska z firmy BikoTech. Podczas Konferencji mówiono o najbliższych wyzwaniach dla mleczarstwa oraz kierunkach rozwoju w obliczu zaistniałych zagrożeń i sytuacji politycznej na świecie.

Podczas Konferencji Aleksandra Wojnarowska przeprowadziła krótkie rozmowy z Agatą Makowską – dyrektor handlu OSM Łowicz, Edwardem Bajko – prezesem SM SPOMLEK i prezesem Polskiej Izby Mleka, Tadeuszem Proczkiem – prezesem OSM w Grodzisku Mazowieckim i prezesem Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy oraz prof. Andrzejem Babuchowskim – prezesem Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego, w cyklu „Trzy pytania do…”.

Trzy pytania do… Rozmowa z Edwardem Bajko, prezesem SM SPOMLEK i prezesem Polskiej Izby Mleka.

Magdalena Wilgatek z Centrum Monitorowania Rynku – „Produkty mleczarskie w handlu detalicznym”.

Trzy pytania do… Rozmowa z Tadeuszem Proczkiem, prezesem OSM w Grodzisku Mazowieckim i prezesem Krajowego Stowarzyszenia Mleczarzy.

Marcin Wroński – zastępca dyrektora generalnego, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa – „Eksport produktów mleczarskich”.

Trzy pytania do… Rozmowa z Agatą Makowską, dyrektor handlu OSM Łowicz.

Podczas konferencji wręczono wyróżnienia zwycięzcom plebiscytu zorganizowanego przez Nowości Handlowe.pl na najlepsze opakowanie produktu mleczarskiego. Konkurs zorganizowano w 11 kategoriach. Oto zwycięzcy plebiscytu:

  1. Opakowanie sera – Ser Bursztyn (Spomlek);
  2. Opakowanie sera konfekcjonowanego – TMT Ser Gouda (TMT Sp. Z o.o.);
  3. Opakowanie twarogu – Sernik łowicki w wiaderku (OSM w Łowiczu);
  4. Opakowanie jogurtu – Jogobella Garden Exotic (Zott Polska);
  5. Opakowanie mleka – Mleko MU! 1,5% bez laktozy (Wart– Milk);
  6. Opakowanie produktów dedykowanych dzieciom – Ser Pikserki (OSM w Sierpcu);
  7. Opakowanie masła – Masło Ekstra Kremowe (Lumiko);
  8. Opakowanie deserów mlecznych – Serek homogenizowany straciatella (OSM w Łowiczu);
  9. Opakowanie produktów mleczarskich do smarowania – Serek aksamitny naturalny (OSM w Łowiczu);
  10. Opakowanie śmietan i śmietanek – Śmietana 18% (OSM w Łowiczu);
  11. Opakowanie kefirów i maślanek – Kefir malinowy (OSM w Kole).

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy.

Trzy pytania do… Rozmowa z Andrzejem Babuchowskim, prezesem Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

Swoje propozycje przedstawiły też firmy:

  • Wojciech Marach, Vimax – „Nowa rzeczywistość – trendy i wyzwania branży mleczarskiej”;
  • Sylwia Jenkner, GEA Westfalia – „15 LAT GEA Westfalia Separator w Polsce, AMF niedocenione złoto”;
  • Anna Kitajczuk, Bactoforce – „Zapewnienie jakości produktu poprzez kontrolę urządzeń procesowych”;
  • Grzegorz Zdanuk, MP System – „Prezentacja oferty firmy MP System w zakresie dostarczania woreczków i folii termokurczliwej”.

Piotr Zgórzyński z Europejskiej Grupy Technologicznej poprowadził Warsztaty pt. „Jak poprawić ekonomikę procesu wytwarzania serów – próba eliminacji stereotypów”.

Na zakończenie pierwszego dnia Konferencji odbyła się debata pt.: „Czy mleczarstwo może komunikować się jako branża społecznie odpowiedzialna?”. Do debaty zostali zaproszeni eksperci i praktycy: Beata Okrój-Rozbiewska z Agencji PR Quality Publice Relations, Marcin Wroński – zastępca dyrektora generalnego KOWR, Agnieszka Danowska-Tomczyk i Justyna Giers z Agencji PR 38 Content Communication.

Wieczorem odbyła się kolacja integracyjna, w trakcie której zaprezentowany został stand–up Wojtka Pięty.

Drugiego dnia odbyły się Warsztaty pt. „ Marketing w branży mleczarskiej. Design Thinking – warsztaty kreatywne”, które prowadziła dr inż. Małgorzata Misniakiewicz z Katedry Jakości Produktów Żywnościowych, Instytutu Nauk o Jakości i Zarządzania Produktem, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

 


Współpraca