Konsumenci zmienili nawyki przez pandemię. Czy to zalążek rewolucji żywieniowej?

01.08.2020 -

Pod wpływem koronawriusa konsumenci zmienili swoje nawyki żywieniowe oraz zakupowe. Niektórzy przestawili się na zakupy online, ponad 50 % Chińczyków planuje robić zakupy spożywcze właśnie przez Internet. Z kolei Amerykanie deklarują, że ograniczą wyjścia do restauracji i zaczną częściej gotować w domu. Czy te zmiany mogą być zalążkiem rewolucji?

Co wybierają chińscy konsumenci?

Chińscy konsumenci twardo deklarują, że będą oszczędzać (42 %). Ponadto 70 % Chińczyków planuje kupować produkty eko, a 55 % stawia na zakup artykułów spożywczych przez Internet. Co ciekawe pandemia zmieniła również podejście do życia mieszkańców Chin. Pokazują to wyniki procentowe. 75 % planuje zdrowo się odżywiać, a prawie 40 % jest gotowych zapłacić więcej za produkty lepszej jakości. Konsumenci deklarują również, że będą regularnie się badać i uprawiać sport.

Większa sprzedaż online w Chinach

Konsumenci chińscy przenieśli się do wirtualnego świata. Jak pokazują dane, w okresie od stycznia do kwietnia 2020 r. sprzedaż detaliczna online w Chinach wzrosła o 1,2 %. Zauważono również wzrost konsultacji medycznych online oraz wzrost wirtualnych spacerów po mieszkaniu.

Amerykanie stawiają na posiłki w domu

Badania Food & Health Survey 2020, przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Informacji o Żywności (IFIC) pokazują, że konsumenci amerykańscy również zmienili swoje nawyki w wyniku pandemii koronawirusa. W badaniu wzięło udział 1011 Amerykanów w wieku 18-80 lat. Aż 85 % pytanych zmieniło swoje nawyki konsumpcyjne. Spośród 85% respondentów, którzy dokonali zmian, 60% deklaruje częstsze gotowanie w domu. Respondenci twierdzą także, że częściej jedzą (32%), częściej myją świeże produkty (30%). 49% badanych jest zaniepokojonych bezpieczeństwem żywności przygotowanej poza domem tzn. na wynos lub dostawa do domu. Podobnie 46% jest zaniepokojonych bezpieczeństwem konsumpcji w restauracjach. Mniejszy odsetek: (42%) niepokoi się o bezpieczeństwo żywności podczas zakupów spożywczych online, zakupów spożywczych w sklepie (36%) i przygotowywania posiłków w domu (30%). Pytani konsumenci nie zmienili swojego zdania dot. bezpieczeństwa żywnościowego kraju. 67 % ma zaufanie do bezpieczeństwa żywnościowego USA.

(01.08.2020 za swiatrolnika.info)


Współpraca