Lockdown w kwietniu i maju zmusił niektórych dostawców do wzrostu cen

29.07.2020 -

– Analiza pierwszego kwartału pokazała też, że sama epidemia nie wpłynęła na wzrost cen produktów żywnościowych, środków czystości i higienicznych wywołany zwiększonymi zakupami. Jako Grupa Eurocash apelowaliśmy do producentów o to, żeby skupić się na utrzymaniu ciągłości łańcucha dostaw i nie zmieniać cen. I to się udało. Dopiero lockdown w kwietniu i maju zmusił niektórych dostawców do wzrostu cen na skutek wyższych kosztów produkcji. Ale skalę tych zmian będziemy mogli ocenić w drugiej edycji tegorocznego rankingu, który obejmie dane za drugi kwartał tego roku – mówi Dominik Kasperek, dyrektor zakupów centralnych Grupy Eurocash.

Jak wynika z najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, opracowywanego przez Grupę Eurocash oraz Polską Izbę Handlu, w przeddzień epidemii najrówniej wszystkie rodzaje sklepów traktowali najwięksi producenci m.in. makaronów i środków do prania. Oznacza to, że produkty takie jak makarony Lubella lub EkMak albo proszki do prania Persil, E, Ariel lub Vizir można było znaleźć w dyskontach, supermarketach i sklepach niezależnych w podobnym wyborze i za porównywalną cenę.

Publikowany od 2017 roku ranking „Równi w Biznesie” analizuje zarówno ceny, ale również dystrybucję do różnych kanałów sprzedaży, udziały rynkowe, kontrybucję sklepów mało– i wielkopowierzchniowych do wzrostów sprzedaży oraz obecność dedykowanych produktów w poszczególnych rodzajach sklepów. Badanie zostało zrealizowane na podstawie posiadanych danych Nielsena za okres kwiecień 2019 – marzec 2020.

Co ważne, w pierwszym kwartale tego roku zrównoważone strategie stosowali nie tylko mniejsi producenci, ale również liderzy sprzedaży w kilkunastu innych kategoriach produktowych. Pozytywnie wyróżnili się najwięksi w Polsce producenci: piwa, wódki, konserw rybnych, musztardy, kawy, chipsów i popcornu, czekolady, herbaty, środków higieny intymnej i pasty do zębów.

(29.07.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca