Mlekpol: Biznes odbywa się w sposób rekomendowany

05.02.2021 -

Świat jest mały i w tej chwili komunikacja jest bardzo łatwa. Szerokie kontakty na świecie sprawiają, że biznes odbywa się w sposób rekomendowany - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlowa SM Mlekpol.

Zauważa, że początek 2020 roku był zatrważający. - Dwa tygodnie bez eksportu to był dla nas duży cios. Mieliśmy wiele problemów natury logistycznej związanych z transportem morskim czy przetrzymywaniem kontenerów w portach. Na szczęście ta sytuacja zaczęła szybko wracać do normy i zaczęliśmy odnotowywać wzrosty – mówi dyrektor Cebelińska.

Import bezpiecznej żywności do Chin wzrósł dynamicznie. Spodziewaliśmy się wzrostu już po pierwszych miesiącach, ale obecne wyniki są naprawdę imponujące. W 2020 roku osiągniemy 50% wzrostu względem poprzedniego, czyli 2019, a wówczas byliśmy naprawdę zadowoleni – mówi. – Nie spodziewaliśmy się, że z tak dużym wzrostem i popytem z tamtej strony się spotkamy – dodaje.

Jak mówi dyrektor handlowa SM Mlekpol, firma odczuła również, że wielu kontrahentów z różnych stron świata poczuło potrzebę dywersyfikacji dostaw. - Z tego względu pojawiły się różne nowe kierunki, gdzie zaczęto poszukiwać bezpiecznych dostaw – również w Europie i w Polsce – mówi Małgorzata Cebelińska.

- Nasi kontrahenci z różnych stron świata polecali nas innym jako rzetelnych dostawców, co jest bardzo miłe, a z drugiej strony potwierdzają nam rzetelność swoich znajomych. Świat jest mały i w tej chwili komunikacja jest bardzo łatwa. Szerokie kontakty na świecie sprawiają, że biznes odbywa się w sposób rekomendowany – mówi dyrektor Cebelińska.

- Niedawno podpisaliśmy kontrakt na dostawy do dużej sieci detalicznej na Dominikanie. Jest to duży biznes, który możemy rozszerzyć także o inne kraje. W tej chwili dostarczamy tam mleko UHT, ale jest to nowy rynek ze stabilną perspektywą – zauważa.

- Zawsze jednak powtarzam, że dla nas najważniejszy jest rynek krajowy i polscy konsumenci. Na eksport wysyłamy tylko nadwyżki produkcyjne – zauważa Małgorzata Cebelińska.

(05.02.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca