Mlekpol – koronawirus przesunął popyt na nabiał do tradycji

03.07.2020 -

Mlekpol podczas wprowadzenia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa zauważył znaczące przesunięcie zakupów klientów z nowoczesnych sieci do tzw. tradycji, czyli mniejszych, osiedlowych sklepów – przekazała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol.

Mlekpol – zmiana zachowań konsumentów

– W pierwszym okresie pandemii konsument nie był zainteresowany szerokim asortymentem produktów, ale ograniczał się do wyboru podstawowych i znanych sobie, sprawdzonych wyrobów. Troska o zdrowie na pewno spowodowała rzadsze wizyty i skrócenie czasu zakupów, na przykład poprzez ograniczenie zakupów z lady obsługowej, na rzecz produktów zapakowanych przez producenta i o większej gramaturze. Wychodząc naprzeciw tym zmianom i naturalnym potrzebom konsumentów, Mlekpol przygotował między innymi nowe porcje serów w plastrach i kawałkach (400-700 g) oraz masła w osełce – powiedziała Cebelińska

– Na bieżąco analizujemy zachowania konsumentów i najistotniejsze trendy dla branży mleczarskiej są niezmienne, czyli zakup produktów zdrowych, nieprzetworzonych, tradycyjnych i pochodzących z Polski – podkreśliła Małgorzata Cebelińska.

– Produkty Mlekpolu od lat goszczą w domach naszych konsumentów, którzy ufają znanym i sprawdzonym jakościowo markom. Polacy, zwłaszcza w okresie pandemii, więcej gotują w domu, samodzielnie przygotowując posiłki. Odpowiadając na ten trend inspirujemy i edukujemy konsumentów poprzez portal najlepszewkuchni.pl – wskazała Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol

– Zmiany zachowań konsumentów w okresie pandemii odbyły się kosztem nowości czy produktów innowacyjnych pod względem smaków czy opakowań. W tej chwili sytuacja stabilizuje się. Zauważamy większy popyt na produkty fermentowane m.in. jogurty naturalne, kefiry czy Maślankę Mrągowską, które świetnie sprawdzają się jako element posiłku lub dodatek do dań. Produkty te wzmacniają organizm, a ich regularne spożywanie zwiększa odporność i zapewnia naturalną ochronę organizmu – wskazała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol

Mlekpol – wpływ zamknięcia hoteli na branżę

– W ostatnich latach HoReCa była w Polsce najdynamiczniej rozwijającym się kanałem sprzedaży produktów mleczarskich. Zamknięcie hoteli i lokali gastronomicznych było również odczuwalne dla Mlekpolu – powiedziała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol.

– Oczywiście zakupy w kanale detalicznym częściowo skompensowały nam utraconą sprzedaż, ale nie znacząco – dodała.

– Co istotne, każdego roku przed sezonem letnim przygotowywaliśmy się do realizacji dużych kontraktów na mleko UHT, sery i masło, z przeznaczeniem do europejskich krajów z silnie rozwiniętą turystyką. Ten rok jest zupełnie inny – podkreśla Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol.

– Dopiero pod koniec maja, nasi klienci z Włoch i Grecji wrócili z zamówieniami, licząc że turystyka w ich krajach szybko się odrodzi. Spodziewamy się, że sezon turystyczny w tym roku rozłoży się w czasie, a pogoda nie będzie już głównym wyznacznikiem w doborze terminu odpoczynku. Co ciekawe, tylko mozzarella jest takim produktem, który nie odczuł braku zainteresowania klientów w czasie epidemii. Zamówienia między innymi pizzy z dowozem do domu zdecydowanie wzrosły w ostatnim czasie, więc popyt na ten produkt jest cały czas duży i to nie tylko w Polsce – podsumowała Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol

(03.07.2020 za swiatrolnika.info)


Współpraca