Pandemia wpływa na nawyki konsumenckie. Czego poszukujemy?

11.08.2020 -

– Pandemia COVID-19 ma niesłabnący wpływ na decyzje zakupowe i preferencje konsumentów w Polsce. Warto jednak podkreślić, że obecnie zauważalna jest poprawa nastrojów konsumenckich w odniesieniu do obaw związanych z ryzykiem zachorowania – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.



Według danych Mintel, w fali badania 17.-20. marca aż 66% Polaków wyrażało swoje zaniepokojenie ryzykiem zachorowania na COVID-19, zaś 72% wskazywało na niepokój związany z wpływem pandemii na ich styl życia. Dla porównania, w fali badania 13.-22. lipca odnotowano spadek odpowiedzi twierdzących dla powyższych stwierdzeń odpowiednio do poziomu 37% i 44%.

– Badanie przeprowadzone pomiędzy 13. a 22. lipca ujawnia także zmiany w nawykach zakupowych od momentu wybuchu pandemii. Jedna trzecia Polaków deklaruje, że częściej robi zakupy przez internet i taki sam odsetek respondentów mówi o tym, że kupuje częściej od lokalnych dostawców, co wskazuje na rosnące znaczenie wygody i bezpieczeństwa, a także chęć wspierania lokalnej przedsiębiorczości – dodaje Honorata Jarocka.

– Myśląc o codziennej diecie, zdrowie i dobre samopoczucie zyskują jeszcze bardziej na znaczeniu. Na przykład, według danych z maja tego roku, 36% konsumentów w Polsce gotuje częściej od podstaw, a 23% je więcej warzyw i owoców. Dodatkowo, 34% wykazuje większe zainteresowanie żywnością, która wspiera układ odpornościowy. Równowaga pozostaje jednak słowem kluczowym – w codziennym menu jest nadal miejsce na ‘przyjemności’, które postrzegane są jako recepta na odstresowanie się i poprawę nastroju. Dane Mintel wskazują, że 26% Polaków częściej je produkty ‘przyjemnościowe’, takie jak czekolada czy lody – mówi ekspertka firmy Mintel.

(11.08.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca