Porównali marki własne Lidla, Biedronki i Kauflandu. Gdzie jest najtaniej?

16.11.2023 -

Niska cena to główna przewaga artykułów występujących pod szyldem marek własnych. Która sieć sklepów kusi najlepszą ofertą cenową produktów z tego sektora? Lidl, Biedronka czy Kaufland?

Marki własne Lidla, Biedronki i Kauflandu. Gdzie jest najtaniej?

Niska cena to główna przewaga artykułów występujących pod szyldem marek własnych. Która sieć sklepów kusi najlepszą ofertą cenową produktów z tego sektora? Lidl, Biedronka czy Kaufland? Zbadali to twórcy aplikacji PanParagon. Wyniki zaskakują!

– Polacy coraz częściej sięgają po produkty codziennego użytku, które są wytwarzane na zamówienie poszczególnych sieci sklepów. Głównym czynnikiem wpływającym na taki trend jest dobra relacja ceny do jakości produktu. W czasach wszechobecnej drożyzny to właśnie niska cena odgrywa kluczową rolę w codziennych zakupach. Dlatego w najnowszym badaniu postanowiliśmy sprawdzić, jaka sieć sklepów ma najtańszą ofertę w sektorze marek własnych – informuje Antonina Grzelak z aplikacji do przechowywania paragonów i wyszukiwania promocji PanParagon. – Spośród setek tysięcy paragonów z datą zakupu od 1 października do 12 listopada 2023 roku, wyłoniliśmy dowody zakupu sieci handlowych, które wyróżniają się bogatą ofertą produktów z własnym brandem. Wśród nich znalazły się: Lidl, Biedronka oraz Kaufland – dodaje.

Marki własne Lidla, Biedronki i Kauflandu. Jakie produkty porównano?

W badaniu porównane zostały takie artykuły jak: czekolada mleczna, woda źródlana, mleko 2%, twaróg półtłusty, płatki owsiane górskie, pomidory krojone w puszce, majonez oraz mydło w płynie w opakowaniu do uzupełniania dozownika.

Wszystkie porównywane produkty zostały dobrane w taki sposób, żeby występowały w takiej samej gramaturze czy pojemności. Należy zaznaczyć, że w badaniu uwzględnione zostały jedynie ceny regularne. Wszystko po to, by czasowe promocje nie zaburzyły ostatecznych wyników analizy.

źródło: PanParagon

Badanie marek własnych. Najtańszy Lidl

Jak się okazało najtańsze zakupy w kategorii “marka własna” można zrobić w Lidlu. Kupując wszystkie ujęte w analizie produkty zapłacimy średnio 28 zł 49 gr. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland, w którym suma koszyka opiewała na kwotę 29 zł 26 gr. Pod względem cen artykułów marki własnej najdrożej wypadła Biedronka z wynikiem 29 zł 56 gr.

– Oferta cenowa marek własnych w przebadanych sieciach jest dość mocno wyrównana. Różnica w sumie koszyka składającego się aż z ośmiu produktów pomiędzy Biedronką i Lidlem wynosi niewiele ponad 1 złotówkę – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. – Są jednak takie artykuły, które najtaniej można kupić w Biedronce oraz takie, które najlepszą cenę mają w Kauflandzie czy też Lidlu – dodaje. Jakie to produkty?

Po czekoladę do Biedronki, a po majonez do Lidla

Eksperci z aplikacji PanParagon prezentują też ceny poszczególnych artykułów ujętych w badaniu. Jak pokazały dowody zakupu, w Biedronce najtaniej można kupić czekoladę mleczną (o 30 groszy taniej niż w Lidlu) oraz twaróg półtłusty (o 9 groszy taniej niż w Kauflandzie). Natomiast w Lidlu warto sięgnąć po półtoralitrową wodę źródlaną (20 groszy tańszą niż u konkurentów) oraz majonez marki własnej, który kosztuje aż 1 zł 20 groszy mniej niż w pozostałych sieciach ujętych w analizie. Po płatki owsiane górskie opłaca się udać do Kauflandu. W tym przypadku różnica w cenie względem innych sklepów wynosi 59 groszy na jednym opakowaniu.

– Warto zauważyć, że spośród wszystkich przebadanych produktów znajdziemy pozycje, które w każdej sieci kosztują tyle samo. Taka sytuacja dotyczy dwuprocentowego mleka, pomidorów krojonych w puszce oraz mydła w płynie – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. – Patrząc całościowo na wyniki naszego badana, trzeba zastanowić się czy przy tak niewielkich różnicach cenowych opłaca się jechać na drugi koniec miasta, by zrobić zakupy o 1 zł tańsze niż w sklepie, który mamy tuż obok. Może się okazać, że koszt paliwa i czas przeznaczony na podróż przedrażają całą “operację” – zauważa.

(16.11.2023 za portalspozywczy.pl)

 


Współpraca