Potrzeba matką wynalazku. OSM Kosów Lacki uruchomiła e-sklep
04.08.2021 -
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów OSM Kosów Lacki uruchomiło własny sklep internetowy. Założenia sprzedażowe są ambitne, ale zapewne zweryfikuje je najbliższy czas.
Po ubiegłorocznych działaniach spółdzielni polegających na dostarczaniu produktów do domu klientów, pojawiały się regularne zapytania o możliwości dostępu do naszych produktów. Jak wiadomo jesteśmy zakładem średniej wielkości i nie sposób znaleźć nasze wyroby w każdym sklepie. Stąd pomysł na sklep internetowy - mówi Andrzej Minarczuk, prezes OSM Kosów Lacki.
Łatwiejszy dostęp do produktów
Na razie zainteresowanie kupujących jest umiarkowane, ale zarząd zakłada, że będzie coraz lepiej. Warto podkreślić, że Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kosowie Lackim do produkcji serów, masła i twarogów wykorzystuje najwyższej jakości mleko, pochodzące od sprawdzonych i zaufanych dostawców, którzy w swoich gospodarstwach używają wyłącznie paszy bez GMO.
- Nasze wyroby nie zawierają żadnych ulepszaczy smaku, są wolne od konserwantów i barwników. W okresie pandemii wielu konsumentów zmieniło podejście w kwestii odżywiania i dbania o zdrowie. Obecnie klienci świadomie sięgają po towary wysokiej jakości, które są pełnowartościowe i pozytywnie wpływają na zdrowie oraz odporność. Zdecydowanie do takiej grupy należą produkty wytwarzane w OSM w Kosowie Lackim. Dlatego też biorąc pod uwagę obecną sytuację pandemiczną w naszym kraju, pragniemy zadbać o komfort i zdrowie naszych klientów. Wszystkim zainteresowanym chcemy ułatwić dostęp do naszych produktów, jednocześnie dbając o ich bezpieczeństwo. Stąd decyzja o uruchomieniu sprzedaży internetowej. Od tej pory każdy, niezależnie od swojego miejsca zamieszkania będzie miał możliwość zamówienia naszego asortymentu z dostawą do domu na terenie całego kraju. Serdecznie zachęcamy. Wspólnie dbajmy o zdrowie nasze i naszych najbliższych - mówi prezes Minarczuk.
Zapytany czy Spółdzielnia nie obawia się problemów z logistyką i łańcuchem chłodniczym, powiedział, że to zajęło najwięcej czasu i wymagało wielu wspólnych ustaleń. - Ostatecznie zdecydowaliśmy się na sprawdzonego przewoźnika, który gwarantuje terminowe dostarczenie produktów – dodał.
Zarząd pokłada pewne nadzieje w tym projekcie, gdyż rosnące koszty zauważanie wpływają na wyniki zarówno rolników jak i mleczarni. - Mimo wysokiej ceny mleka rolnicy nie są zadowolenia gdyż - podobnie jak i spółdzielniom - zyski zjadają galopujące koszty. Z zakładzie w Kosowie Lackim rok do roku koszty miesięczne wzrosły o 1,2 mln złotych - mówi Andrzej Minarczuk.
E- sklepy - szerszy trend
- Pandemia COVID-19 przyniosła bardzo silny wzrost sprzedaży towarów konsumpcyjnych w kanale e-commerce (w 2020 r. różne źródła szacowały go nawet na 30-40% r/r, prognozy na 2021 r. mówią o wzroście o kolejnych 10-25% w zależności od różnych scenariuszy pandemicznych, a trzeba pamiętać, że już w ciągu kilku lat przed wybuchem pandemii wartość tego rynku rosła o kilkanaście procent rocznie) - mówi Paweł Kowalski, ekspert sektora rolno-spożywczego w Departamencie Analiz Makroekonomicznych Banku Pekao S.A.
Zaznacza, że pandemiczne warunki skłoniły przy tym znaczną część konsumentów do wypróbowania zakupów żywności on-line. Dzięki temu mieli oni okazję przekonać się, że współczesna logistyka oferuje narzędzia umożliwiające dostawę produktów szybko psujących się bez narażania ich na utratę jakości. - Może to mieć duże znaczenie zwłaszcza w przypadku takich produktów, jak wyroby mleczarskie, gdzie psychologiczne bariery przed zakupami zdalnymi zawsze były szczególnie wysokie - uważa.
(04.08.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)