Proveg rusza z kampanią promocyjną roślinnych zamienników mleka

21.08.2020 -

22 sierpnia obchodzony jest Światowy Dzień Mleka Roślinnego. Z tej okazji rozpoczyna się kampania społeczna „Muuu-sisz spróbować!”. ProVeg zachęca w niej do spróbowania roślinnych zamienników mleka. Parterami kampanii są supermarket online Frisco oraz marka napoju AdeZ.

Na tegoroczną, czwartą już odsłonę tej edukacyjnej akcji ProVeg składają się trzy główne elementy: działania i promocje wprowadzone przez Partnerów kampanii, publikacja darmowego e-booka oraz komunikacja w social mediach.

– Celem kampanii jest namówienie Polaków do spróbowania zamienników krowiego mleka i pokazanie im, że roślinne napoje są nie tylko zdrowe i przyjazne środowisku, ale też smaczne i powszechnie dostępne – powiedziała Karolina Kosno, PR & Communication Manager w ProVeg Polska.

Sklep Frisco wprowadził promocje wielu produktów i wzmocnił w swoich kanałach komunikację powstającego z roślinnych produktów napoju AdeZ. Frisco utworzyło też specjalną podstronę, na której informuje o zaletach roślinnego mleka i udostępnia przygotowane przez ProVeg treści. Sam AdeZ w żartobliwy sposób zwraca uwagę na roślinne zamienniki krowiego mleka. Marka prezentuje w sieci spoty i banery, w których zachęca, by tego dnia wysłać krowy na wakacje.

Karolina Kosno dodaje, że bazą wiedzy jest natomiast opracowany przez ProVeg darmowy e-book, w którym eksperci wyjaśniają, dlaczego mleko roślinne jest lepsze dla środowiska i zdrowia.

– Można w nim znaleźć przepisy przygotowane przez znanego blogera Weganona oraz listę kawiarni, które oferują kawę z roślinnym mlekiem bez dopłat. Porównaliśmy wszystkie produkty dostępne na rynku, aby ułatwić wybór najlepszego mleka dla siebie. Niespodzianką jest też załączony rabat na zakupy w sklepie Frisco – powiedziała Karolina Kosno.

Światowy Dzień Mleka Roślinnego powstał w 2017 roku dzięki partnerstwu ProVeg i Plant Based News. Edukacyjne kampanie, które towarzyszą jego kolejnym obchodom docierają do milionów ludzi na całym świecie, którzy przekonują się, jak łatwo zamienić mleko zwierzęce na jego roślinne odpowiedniki. Między innymi dzięki temu ich rynek szybko rośnie. Mleko roślinne jest najlepiej sprzedającym się produktem w swoim sektorze. Z danych Adez wynika, że w 2019 roku wartość rynku mleka roślinnego w Polsce wynosiła 129 mln złotych, co stanowiło 41% więcej niż w 2017 roku. Jednocześnie, mleko roślinne jest obecne w 13% polskich gospodarstw domowych, o 2,5 punktów procentowych więcej niż w 2018 roku.

Według badań przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie przez MRW na zlecenie Upfield w czerwcu 2020 r., 40,6% Polaków zmieniło swoje nawyki żywieniowe w trakcie pandemii, a wśród nich 9,7% ograniczyło spożycie nabiału. 31,6% Polaków przyznało, że podczas izolacji kupowało więcej niż wcześniej produktów roślinnych, z czego 28,5% wybrało napoje roślinne. Również oferta roślinnych zamienników mleka zdecydowanie się poszerza. Jeszcze w sierpniu 2019 roku, w raporcie ProVeg Polska z okazji poprzedniej edycji Dnia Mleka Roślinnego, nie znalazł się żaden duży polski producent mleka roślinnego, tymczasem w 2020 roku swoją ofertę posiada już Sante, Inka, Sonko, Polmlek (pod nazwą NutriVege) i Bakoma.

(21.08.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca