Przyszłość należy do sklepów convenience i małych centrów handlowych

17.07.2020 -

Z badania Retail Market Monitor wynika, że w ciągu 5 lat sieci sklepów convenience wyprzedzą pozostałe obszary handlu pod względem dynamiki wzrostu. Dotyczy to zarówno liczby nowych marek, jak i obrotów. Zmiany w strukturze planowanej podaży obiektów handlowych w Polsce widoczne były już po I kw. 2020 r. Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe sprzed pandemii, jak i obecne, przewiduje się, że w najbliższej przyszłości dominujące będą trzy formaty: convenience, parki handlowe oraz projekty typu mixed use.

Do tej pory czynnikiem stymulującym rozwój segmentu mniejszych obiektów była m.in. ograniczona dostępność działek inwestycyjnych w aglomeracjach, a tym samym kierowanie uwagi inwestorów na mniejsze miasta. W 2019 r. na lokalnych rynkach poniżej 100 tys. mieszkańców oddano 27% nowej powierzchni handlowej. Docelowo w tych lokalizacjach ma powstać 50% przestrzeni handlowej będącej aktualnie na etapie budowy.

– Idea lokalności jest wpisana w charakterystykę centrów convenience. Wygoda tego formatu polega również na łatwości włączania nowych obiektów do istniejącej tkanki miejskiej i szczegółowej znajomości regionalnych rynków, co pozwala efektywniej odpowiadać na bieżące potrzeby społeczności i dostosowywać do nich asortyment – mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes zarządu BOIG.

(17.07.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca