Spożywczy gigant podnosi cel sprzedaży. "Wyższe ceny zrównoważyły niższe wolumeny"
27.10.2023 -
Francuska grupa spożywcza Danone podniosła prognozę wzrostu przychodów na 2023 rok po tym, jak sprzedaż w trzecim kwartale przekroczyła szacunki analityków, ponieważ wyższe ceny pomogły zrównoważyć niższe wolumeny.
Wyniki Danone za III kwartał
Gigant dóbr konsumpcyjnych, którego marki obejmują m.in. wody i jogurty, podał, że obecnie oczekuje, że wzrost sprzedaży porównywalnej wyniesie w tym roku 6-7% w porównaniu z poprzednią prognozą wynoszącą 4–6%.
"Nadal z ufnością patrzymy na przyszłość pomimo trudnych warunków" - stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Antoine de Saint-Affrique.
Danone podtrzymał swoje prognozy dotyczące umiarkowanej poprawy powtarzalnej marży operacyjnej w tym roku z 12,2% w roku ubiegłym.
Koncern odnotował w trzecim kwartale wzrost sprzedaży porównywalnej o 6,2%, do 6,906 miliardów euro (7,28 miliarda dolarów), powyżej oczekiwań analityków, które w ankiecie przeprowadzonej przez firmę przewidywały wzrost o 4,7%.
Podwyżki cen Danone
Wszystkie jednostki Danone przyczyniły się do wzrostu, a transformacja działalności w zakresie niezbędnych produktów mlecznych i produktów pochodzenia roślinnego w Europie zaczęła przynosić rezultaty, dając firmie pewność siebie na kolejne kwartały - napisano w oświadczeniu.
Danone podwyższył swoje ceny o 6,6% w ciągu kwartału, podczas gdy wielkość sprzedaży spadła o 0,3%, co stanowi kolejną poprawę, na którą największy wpływ miały produkty Essential Dairy i roślinne. Podobnie jak jego rywale Nestle i Unilever, podniósł ceny, aby poradzić sobie z wyższymi kosztami towarów i łańcucha dostaw.
Firmy spożywcze "przesadzają" z podwyżkami cen?
Inwestorzy i analitycy wyrazili jednak obawy, że firmy zbyt mocno forsują podwyżki cen w obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania, w wyniku którego marki własne sprzedawców detalicznych kradną udziały w rynku.
W zeszłym tygodniu Nestle odnotowała niższy niż oczekiwano wzrost sprzedaży w ciągu dziewięciu miesięcy, ponieważ wyższe ceny produktów wywołały niechęć kupujących.
(27.10.2023 za portalspozywczy.pl)