Too Good To Go rozbudza zmysły. Rewolucyjna kampania angażuje największe marki!
To pierwsza i największa tego typu kampania w Polsce. Z inicjatywy Too Good To Go na konsumentów odwiedzających w najbliższym czasie sklepy czeka prawdziwa rewolucja. Od 29 września sięgając po ulubione produkty m.in. Danone, FRoSTA, Winiary czy Kaufland kupujący będą mogli natknąć się na nieznane dotąd oznaczenia. To specjalne piktogramy umieszczone na tysiącach opakowań zaraz obok daty „najlepiej spożyć przed". Nowe symbole mają pomóc w walce z marnowaniem żywności i zachęcić do wykorzystywania swoich zmysłów w ocenie świeżości produktu. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Banków Żywności.
29 września to obchodzony już po raz drugi w Polsce Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ONZ, a jednocześnie data uroczystej inauguracji kampanii „Często Dobre Dłużej". Tego dnia wszyscy Partnerzy podpisali uroczyście pakt, w którym zobowiązali się do inicjowania działań edukacyjnych z zakresu poprawnego rozumienia dat ważności. Do kampanii włączyło się już wiele marek: Baron The Family, Brodowski Owoce, Cherry Tree, Dan Cake, Danone, Danio, FRoSTA, Herbapol, Kaufland, Nestle, Ogródek Dziadunia, Pan Pomidor, Pszczelarz Kozacki, Puffins, Soligrano, Spiżarnia Rydzyńska, Wege Siostry, Winiary oraz Zjedz sobie. Partnerzy akcji zachęcają: Popatrz, Powąchaj, Posmakuj – sprawdź zanim wyrzucisz! Specjalne oznaczenia mają nam przypominać o tych trzech prostych krokach, które pomogą ograniczyć skalę marnowania produktów oznaczonych datą „najlepiej spożyć przed".
Punktem wyjścia do prac nad kampanią były wyniki badań, które pokazały, że nie tylko skala marnowania żywności w Polsce jest porażająca, a również fakt, że ponad połowa Polaków nie widzi różnicy między „najlepiej spożyć przed" a „należy spożyć do", co skutkuje wyrzucaniem produktów, które nadal moglibyśmy ze smakiem zjeść
Oznaczenie Najlepiej spożyć przed jest zobowiązaniem producenta, że produkt w tym czasie ma najlepsze walory smakowe, zapachowe i wizualne, ale przy odpowiednim przechowywaniu produkt często może być spożywany nawet po jego upływie. Z kolei Należy spożyć do jest datą graniczną, po której upływie nie możemy danego produktu spożywać. Dotyczy to w szczególności świeżej i łatwo psującej się żywności, takiej jak mięso i ryby
W ramach akcji w trzech polskich miastach: Warszawie (Plac Konesera), Krakowie (Plac Św. Ducha) i Katowicach (Plac przed Teatrem Śląskim) będzie dostępna specjalna interaktywna instalacja, która pozwoli wydobyć z naszych zmysłów więcej niż mogłoby się wydawać. Niecodzienna konstrukcja w postaci ogromnego jogurtu i kartonu po mleku będzie kryła w sobie praktyczną wiedzę dotyczącą niemarnowania żywności. Odwiedzający pod okiem znanego z MasterChefa duetu Oli Juszkiewicz i Joanny Mrozek nauczą się poprawnego rozumienia dat ważności i przekonają się, że jedzenie jest „Często Dobre Dłużej". Wspólnie wezmą udział w gotowaniu oraz testowaniu produktów oznaczonych datą „najlepiej spożyć przed".
Too Good To Go nie zapomina również o użytkownikach sieci. W ramach kampanii przygotowano również specjalne wideo edukacyjne z udziałem Magdy Gessler i Michela Morana zachęcające nie tylko do włączenia się w kampanię, ale również stosowania wskazówek doświadczonych chefów w swojej kuchni. Pogromcy Marnowania Żywności mogą w najbliższym czasie obserwować również profile SoMe Too Good To Go w poszukiwaniu licznych materiałów edukacyjnych z zakresu rozumienia dat ważności.
Z kolei w sklepach sieci Auchan będzie można zobaczyć specjalne plakaty pomagające rozróżnić produkty oznaczone datami "Najlepiej spożyć przed" i "Należy spożyć do".
Partnerami kampanii są: Federacja Polskich Banków Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Firma Chr. Hansen oraz marka Auchan.
Inaugurację przedsięwzięcia wsparły również gwiazdy sceny gastronomicznej Magda Gessler i Michel Moran, a także chef Aleksander Baron, aktorka Joanna Jabłczyńska, znana z zaszczepiania eko-idei w codziennym życiu - Sylwia Majcher
Za koncept kreatywny kampanii odpowiada zespół Too Good To Go wraz z 88 Consulting, produkcję Dynamo Film, za działania komunikacyjne agencja Flywheel PR. Zakup mediów realizowany jest przez Too Good To Go.
Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go „Często dobre dłużej" można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl.
(Informacja prasowa Too Good To Go)