W pandemii ucierpiała psychika Millenialsów i Generacji X. To zmienia ich zwyczaje zakupowe
21.07.2020 -
W czasie pandemii najbardziej ucierpiała psychika polskich milenialsów i generacji X, co przełożyło się na ich zwyczaje zakupowe – wynika z badania GfK Consumer Life trackingu trendów konsumenckich.
Z danych zebranych w ramach badania GfK Consumer Life – TrendKey w Koronie wynika, iż w trakcie pandemii najbardziej ucierpiał dobrostan psychiczny osób z pokolenia X i pokolenia Milenialsów (odpowiednio 58 i 57% deklaracji o negatywnym wpływie pandemii na psychikę). W ramach dwóch pozostałych grup odsetek osób deklarujący negatywny wpływ wyniósł 52% wśród Baby Boomersów oraz 48% wśród przedstawicieli pokolenia Z.
Z kolei pozytywne zmiany zaobserwowało u siebie jedynie 8% Milenialsów, 6% z pokolenia Z i 5% z pokolenia X (żaden respondent – przedstawiciel Baby Boomersów – nie zaobserwował u siebie pozytywnego wpływu pandemii).
Jednocześnie brak wpływu pandemii na samopoczucie zadeklarowało 48% przedstawicieli Baby Boomersów, 46% z pokolenia Z, 37% z pokolenia X oraz 35% Milenialsów.
Tak wysoki odsetek osób deklarujących pogorszenie się ich dobrostanu psychicznego może mieć znaczący wpływ na zmianę ich postaw, w tym zwyczajów konsumenckich. Dla rynku szczególnie ważne jest pokolenie Y, potocznie zwane Milenialsami, ponieważ obecnie to najważniejsza ekonomicznie populacja konsumentów
(21.07.2020 za dlahandlu.pl)