Właściciel Biedronki włącza się w strategię Europejskiego Zielonego Ładu
12.07.2021 -
Jerónimo Martins jest wśród sygnatariuszy Kodeksu Postępowania w zakresie Odpowiedzialnego Biznesu i Praktyk Marketingowych Unii Europejskiej. W sumie 65 firm i stowarzyszeń zjednoczyło się, aby wspierać tę inicjatywę.
Pedro Soares dos Santos, prezes Jerónimo Martins, komentuje: „Jesteśmy świadomi, że strategia „od pola do stołu” jest sercem Europejskiego Zielonego Ładu i dostrzegamy wszystkie wyzwania zrównoważonego systemu żywnościowego. Uznając istniejącą współzależność między zdrowymi ludźmi, zdrowym społeczeństwem i zdrową planetą, jesteśmy głęboko zaangażowani w realizację Agendy 2030, dlatego cieszymy się, że możemy dołączyć do pierwszej grupy sygnatariuszy Kodeksu".
Grupa JM złożyła cztery strategiczne zobowiązania dotyczące działalności w Polsce i Portugalii:
1.Promowanie zdrowia poprzez jedzenie
• Do 2023 r. co najmniej 90% produktów marek własnych nie będzie zawierało w swoich składnikach sztucznych barwników;
• Do 2023 r. co najmniej 90% produktów marki własnej nie będzie zawierało sztucznych wzmacniaczy smaku
2. Zwalczanie zanieczyszczenia środowiska plastikiem
• Do 2025 roku 100% opakowań z tworzyw sztucznych marki własnej będzie można ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi;
• Do 2025 roku zmniejszyć o 10% wskaźnik zużycia plastiku na milion euro sprzedaży w porównaniu do 2018 roku.
3. Walka z marnowaniem żywności
• Do 2030 roku zmniejszyć o połowę w porównaniu do 2016 roku marnotrawstwo żywności generowane przez działalność spółek.
4. Promowanie dobrostanu zwierząt
• Do 2025 roku wyeliminować sprzedaż jaj marki własnej z chowu klatkowego
(12.07.2021 za dlahandlu.pl)