Wybór opakowań wpływa na ślad środowiskowy

13.08.2020 -

Producenci żywności doskonale wiedzą, że od nich zależy, jaki pozostawią po sobie ślad środowiskowy, dlatego podejmują kolejne kroki związane między innymi ze stosowaniem odpowiednich opakowań.

Z jednej strony przepisy, z drugiej rosnąca świadomość firm i społeczeństwa sprawiają, że coraz więcej firm stawia na zrównoważony rozwój nie tylko w marketingowych przekazach, ale też i w realnych działaniach. Jednym z nich jest wybór opakowań.

Gerrit-Jan van den Berg, Dyrektor Smart Packaging Solutions ds. Kluczowych Klientów na polskim rynku zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że przedsiębiorstwa spożywcze w Europie, w tym i w Polsce, stoją przed wyzwaniem zmniejszania swojego śladu węglowego i w ramach tego szukają między innymi dostawców opakowań, które łatwo można poddać recyklingowi i których produkcja ma możliwie najmniejszy wpływ na środowisko.

– Papier i tektura są w Europie materiałami najczęściej poddawanymi recyklingowi. Szacuje się, że do 87% całego papieru i tektury jest zbieranych do recyklingu. A zdecydowana większość naszych opakowań z tektury litej, bo aż 97%, składa się z papieru z recyklingu i tektury – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Gerrit-Jan Van den Berg.

– Wraz z innymi organizacjami naszej spółki macierzystej VPK Packaging Group poddajemy recyklingowi 1 500 tys. ton papieru rocznie. W ten sposób przekształcamy dzisiejsze odpady w surowce jutra i dążymy do gospodarki opakowaniami o obiegu zamkniętym – tłumaczy.

– W opakowania z tektury litej zaopatrujemy wiele rzeźni i zakładów rozbioru mięsa. Zauważamy, że polski przemysł mięsny i rybny coraz częściej decyduje się na opakowania z tektury litej, ponieważ jest ona cieńsza, wodoodporna i znacznie mocniejsza niż zwykłe kartony. Poza tym prawie nie odnotowujemy reklamacji związanych z uszkodzeniami kartonów podczas transportu oraz z problemem ich przemoczeń. Dodatkowo kartony z tektury litej są mocniejsze, dlatego na jedną paletę można załadować produkty o wadze do 1000 kg, dzięki czemu obniża się koszty transportu, a tym samym CO2 – podsumowuje Gerrit-Jan Van den Berg.

(13.08.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca