Zmienił się koszyk zakupów nabiałowych

20.04.2021 -

Pandemia zamieszała w kanałach dystrybucji, ale też pokazała, że gotowanie w domu, „eksperymentowanie” w kuchni stało się nie tylko koniecznością, ale tez ogromna przyjemnością. Oczywiście w całej sytuacji największy problem w początkowym etapie odczuły firmy, których produkcja nastawiona była na sektor HoReCa w znacznej części - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Firmy produkujące dla HoReCa szybko zmieniły swoje oferty.

  • Konsumenci zaczęli robić więcej zakupów przez internet.
  • Koszyk zakupowy świadczy, że Polacy polubili gotowanie w domu

- Te spółdzielnie rzeczywiście odnotowały spadek sprzedaży, ale szybko zmieniły swoje oferty i dziś zupełnie dobrze oceniają 2020 rok - zauważa.

Zmianą w zachowaniach konsumentów, jest to, że zaczęli robić więcej zakupów przez Internet. - Oczywiście daleko nam jeszcze do takiego rynku sprzedaży internetowej, jak to mamy np. w Chinach, ale coraz więcej osób wybrało właśnie ten kanał dokonywania zakupów. Ale cały czas jesteśmy tradycjonalistami i lubimy zakupy w sklepach tradycyjnych - ocenia Agnieszka Maliszewska.

- To co zaobserwowaliśmy w czasie pandemii dużo częściej konsumenci sięgali po śmietany, produkty fermentowane, masło. To może świadczyć, że polubiliśmy gotowanie w domu. Popularne stały się blogi i portale kulinarne, dlatego część naszych firm natychmiast to wykorzystała oferując konsumentom szereg publikacji czy filmów o tematyce kulinarnej z wykorzystaniem mlecznych produktów do przygotowywania posiłków w domu. To także świadczy o tym, że zakłady mleczarskie doskonale śledzą trendy i zachowania konsumenckie dostosowując swoją ofertę do oczekiwań rynku - podkreśla dyrektor PIM.

(20.04.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca