Znany dyskont walczy z marnowaniem jedzenia

15.11.2023 -

Sieć sklepów Aldi wystartowała z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste. W ramach projektu „W Aldi zyskujesz, gdy nie marnujesz!” sieć będzie edukować na temat niemarnowania jedzenia.

„W Aldi zyskujesz, gdy nie marnujesz!” - Aldi z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste

Według Badań Polskiego Uniwersytetu Ekonomicznego i Federacji Polskich Banków Żywności co roku w naszym kraju w przeciętnym domowym koszu ląduje jedzenie o wartości nawet 2,5 tys. złotych. To kwota, za którą można by zakupić np. lodówkę, telewizor czy dobry ekspres do kawy. Jak w takim razie marnować mniej jedzenia i tym samym zachować przynajmniej część tej sumy w kieszeni? Z odpowiedzią przychodzi Aldi w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej. Jest to część szerszych działań sieci w zakresie zero waste.

W Polsce skala marnowania żywności przekłada się na niemal 5 milionów ton jedzenia, która trafia do śmietników. Według cytowanych powyżej badań w przypadku gospodarstw domowych głównym powodem takiej sytuacji jest zapominanie o produktach. Taka przyczyna dotyczy aż 52% przypadków. Na drugim miejscu znajduje się przygotowywanie zbyt dużych porcji, a na kolejnych – kupowanie zbyt wielu produktów i robienie zakupów bez listy. Oznacza to, że w wielu przypadkach marnowania można uniknąć poprzez racjonalne zarządzanie zapasami i przemyślane zakupy. O tym, jak to zrobić, klientom Aldi przypominają m.in. proste porady umieszczone w sklepach.

Liczne wskazówki m.in. na temat tego, jak w kreatywny sposób możemy wykorzystać resztki jedzenia oraz jak poprawić planowanie zakupów i przechowywanie żywności znajdziemy też na stronie internetowej Aldi w specjalnej zakładce. Dowiemy się z niej np. jak przechowywać warzywa i owoce, by dłużej cieszyć się ich świeżością, jak zadbać o odpowiednie ułożenie zakupów w koszyków czy do czego wykorzystać… fusy z kawy i pestki wiśni. Sieć wspiera racjonalne planowanie zakupów również poprzez swoją politykę promocji zawsze od pierwszej sztuki, dzięki czemu klienci nie są zachęcani do robienia zapasów ponad miarę, by móc skorzystać z niższej ceny.

– Zrozumienie wpływu naszych działań to klucz do przyszłości. Kampania „W Aldi zyskujesz, gdy nie marnujesz” jest inspiracją dla naszych klientów, pracowników, ale również innych przedsiębiorstw, aby podejmować kroki w kierunku zrównoważonej przyszłości. Razem możemy osiągnąć znacząco zmiany – mówi Daria Kołodziej, menadżerka ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w Aldi. – W Aldi nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. Bo przecież kto nie marnuje, ten zyskuje – podkreśla.

Kampania „W Aldi zyskujesz, gdy nie marnujesz” stanowi część szerszych działań sieci nastawionych na propagowanie niemarnowania żywności i realizację idei zero-waste. Od wielu lat z powodzeniem Aldi prowadzi m.in. „Misję Opakowaniową”, zgodnie z którą stosuje skrzynki wielorazowego użytku, wykorzystuje surowce z recyklingu, redukuje zużycie plastiku lub zmniejsza jego wagę tam, gdzie całkowita rezygnacja z tego surowca nie jest możliwa. Sieć stawia również na optymalizację gospodarki odpadami oraz aktywnie współpracuje z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. Jako grupa przedsiębiorstw ALDI Nord dba o obniżenie emisji gazów cieplarnianych i inwestycje w rozwiązania energooszczędne i ekologiczne oświetlenie LED.

(15.11.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca