Zott utrzymuje strategię i sukcesywnie wdraża nowe produkty

12.08.2020 -

Pojawienie się pandemii Covid-19 było odczuwalne z różnym nasileniem w niemal każdej branży. Przez ostatnich kilka miesięcy sprzedaż nabiału charakteryzowała się zmienną dynamiką zakupów.

W początkowej fazie notowaliśmy wzrosty, następnie tendencja ta się odwróciła. W ten sposób pierwsze półrocze można było zamknąć ze względnie stabilnym wynikiem – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl dr Małgorzata Bogdan, specjalista ds. komunikacji Zott Polska.

Zwraca uwagę, że struktura sprzedaży, a zatem i rynku galanterii mleczarskiej, uległa istotnym zmianom. – Zauważamy, że obecnie im bardziej dany produkt mieści się kategorii tzw. impulsowych, tym trudniejsza jego sprzedaż, a dzieje się tak głównie dlatego, że konsumenci bardzo rzadko robią zakupy z całymi rodzinami. Ponadto detaliści zweryfikowali portfolio produktów oferowanych konsumentom na rzecz największych marek w najważniejszych segmentach – mówi Małgorzata Bogdan.

Zapytana, jak Zott przygotowuje się do sezonu jesienno-zimowego, powiedziała iż sytuacja na rynku produktów spożywczych wymaga stałej uwagi producentów żywności. Na razie nie wpłynęła ona na zmiany w naszych planach sprzedażowo-marketingowych.

– Utrzymujemy przyjętą strategię i sukcesywnie wdrażamy nowe produkty, które odpowiadają potrzebom konsumentów. W związku z dobrą dynamiką sprzedaży jogurtów Jogobella bez cukrów uzupełniliśmy ofertę o kolejne smaki: pieczonego jabłka, jagody, ananasa z bananem oraz maliny. Od pewnego czasu też poszerzamy portfolio naszych marek o propozycje proteinowe. Do wysokobiałkowego jogurtu naturalnego Primo i napoju mlecznego Zott Protein Drink dołącza Jogobella. Jogurt owocowy Jogobella + Protein wkrótce trafi na półki sklepowe w czterech smakach: truskawki, brzoskwini, jagody oraz ananasa – mówi nasz rozmówca.

Część ekspertów obawia się tzw. II fali koronawirusa. Czy Zott w jakiś sposób się przygotowuje do takiej możliwości? – Środki bezpieczeństwa oraz strategia sprzedażowo – marketingowa wdrożone wraz z nastaniem pandemii w firmie Zott, sprawdziły się dobrze. Zamierzamy zatem konsekwentnie przy nich pozostać i z umiarkowanym optymizmem patrzymy w przyszłość – odpowiada Małgorzata Bogdan.

(12.08.2020 Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca