4 główne trendy, które kształtują strategię Mlekpolu. „To wymaga inwestycji"
Obecnie Mlekpol kładzie nacisk na nowości oraz innowacje produktowe. Chcemy dostarczać konsumentom wysokiej jakości żywność, produkowaną w odpowiedzialny sposób, wyłącznie z krajowego surowca. To wymaga od nas szeregu inwestycji w automatyzację i cyfryzację procesów produkcyjnych, także z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Prowadzimy ponadto działania w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju – mówił Przemysław Łepkowski, Dyrektor ds. Inwestycji Mlekpol podczas Sympozjum Innodairy zorganizowane przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, które odbyło się w dniach 11-14 czerwca w Mrągowie.
Główne obszary, w których Mlekpol odpowiada na trendy rynkowe to nowoczesny marketing, nowe produkty, nowe warianty smakowe dobrze znanych produktów oraz zrównoważony rozwój.Działania Mlekpolu w obszarze nowoczesnego marketingu
Przemysław Łepkowski w swojej wypowiedzi zaznaczył, że obecnie Mlekpol realizuje strategię digitalizacji komunikacji, tak aby dotrzeć z przekazem do młodszych generacji, które stanowią ważną grupę konsumentów dla Mlekpolu.
Internet, a w szczególności social media, jest ich naturalnym środowiskiem, dlatego silnie zaznaczamy tam swoją obecność w ramach poszczególnych marek. Stawiamy na dynamiczny przekaz i nowoczesne formaty video, których celem jest nie tylko informowanie odbiorców o nowościach czy właściwościach produktów, ale także – zaangażowanie ich, tak aby czuli, że mają bezpośredni wpływ na swoją ulubioną markę. Nasze wyroby przedstawiamy ponadto w konkretnych kontekstach kulinarnych, pokazując, że można z ich pomocą przygotować szybkie, smaczne i nowoczesne potrawy – mówi dyrektor Łepkowski.
Dodał, że firma nie zapomina przy tym o starszych pokoleniach, dla których to telewizja nadal stanowi ważne źródło informacji i rozrywki. To właśnie z myślą o nich w komunikacji marketingowej posługuje się także spotami reklamowymi, lokowaniami produktów, np. w popularnych formatach kulinarnych, takich jak „Doradca Smaku" stacji TVN czy sponsoringiem innych programów.
Nowe produkty, będące odpowiedzią na oczekiwania współczesnych konsumentów
Od niedawna zauważamy na rynku wyraźny wzrost zainteresowania wyrobami proteinowymi, szczególnie ze strony osób aktywnych fizycznie czy będących na diecie. Stąd nasza decyzja o wprowadzeniu do oferty linii Łaciaty Protein+. Jedna porcja Łaciaty Protein+ dostarcza nawet do 29 g białka – jednego z podstawowych składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu – powiedział Przemysław Łepkowski
Wskazał, że obecnie linia Łaciaty Protein+ to cztery produkty: jogurt pitny naturalny, jogurt pitny truskawkowy, jogurt pitny mango oraz kefir pitny naturalny.
Ze względu na duże zainteresowanie ze strony konsumentów portfolio wyrobów proteinowych od Mlekpolu będzie systematycznie rozbudowywane – zapowiedział
Nowe warianty smakowe dobrze znanych produktów
Kolejna sprawą, o której mówił dyrektor ds. inwestycji Mlekpolu na Innodairy, to nowe warianty znanych produktów.
Powód, dla którego wprowadzamy kolejne warianty dobrze znanych i docenianych przez konsumentów produktów, jest taki sam jak w przypadku nowości, takich jak linia Łaciaty Protein+. Uważnie śledzimy preferencje i trendy konsumenckie, które wyznaczają nam kierunek ewolucji portfolio wyrobów Mlekpolu. Serek śmietankowy puszysty Łaciaty burak z chrzanem odpowiada zatem na rosnące zapotrzebowanie rynku na zdrowe wyroby, czerpiące z tradycji różnych krajów, w tym Polski – mówił Przemysław Łepkowski
Przypomniał również znany produkt jakim jest serek homogenizowany Rolmlecz. W wersji stracciatella to deserowo-przekąskowy produkt z linii serków z krówką obecnych na polskim rynku od równo 50 lat. Produkt ten wpisuje się w kategorię comfort food.
Mlekpol docenia wagę zrównoważonego rozwoju
Przypomniał, że na drogę zrównoważonego rozwoju Mlekpol wszedł już kilka lat temu, rozpoczynając od eliminacji użycia węgla kamiennego z procesów produkcyjnych i zastąpienia go paliwami niskoemisyjnymi.
Następnym krokiem, który systematycznie realizujemy, jest produkcja własnej energii elektrycznej i cieplnej. W tym procesie wykorzystujemy technologie wysokosprawnej kogeneracji. W ubiegłym roku uruchomiliśmy też pierwszą biogazownię przy zakładowej oczyszczalni ścieków w Grajewie, co otworzyło nam drogę do planowania tego typu inwestycji w kolejnych naszych zakładach – mówił dyrektor ds. Inwestycji Mlekpolu
Działania zmierzające w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej Mlekpol wspiera poprzez racjonalną gospodarkę czynnikami energetycznymi. W efekcie podnosi się efektywność energetyczną całej firmy.
Ponadto w 2024 roku nasz zespół specjalistów powiększył się o dyrektora do spraw zrównoważonego rozwoju, pod którego kierownictwem przygotowujemy firmę na 2026 rok, kiedy to rozpoczniemy obowiązkową publikację niefinansowego raportu ESG – dodał.