Auchan nie zgadza się z zarzutami UOKiK. "Działamy zgodnie z przepisami prawa"
13.12.2023 -
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 87 mln zł kary na Auchan Polska za działania na szkodę dostawców produktów rolno-spożywczych. Auchan nie zgadza się z zarzutami i odwoła się od powyższej decyzji w ustawowym terminie.
Spółka pobierała od swoich kontrahentów opłaty za transport produktów z magazynów centralnych do sklepów sieci Auchan. Wewnętrzna dystrybucja towarów z magazynów centralnych sieci do poszczególnych sklepów jest podstawowym elementem tworzącym kanał nowoczesny sprzedaży i leży w interesie sieci handlowej, dlatego żądanie dodatkowego wynagrodzenia za tę usługę jest nieuczciwym wykorzystywaniem przewagi kontraktowej - tłumaczy UOKiK.
- Centralny transport towarów polepsza pozycję sieci handlowej. Nie jest zatem dodatkową usługą, za którą powinien płacić dostawca, a podstawowym elementem modelu biznesu sieci handlowych. Dlatego niedopuszczalne jest pobieranie opłat za transport towarów z głównego magazynu do sklepów sieci. To finansowanie własnej działalności kosztem dostawców. Za takie działanie nałożyłem ponad 87 mln zł kary na właściciela sieci Auchan – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK .
Auchan nie zgadza się z zarzutami
- Auchan Retail Polska nie zgadza się z zarzutami zawartymi w decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłoszonej w dniu 12 grudnia 2023 r. w odniesieniu do zasad współpracy sieci z dostawcami produktów rolno-spożywczych. Firma odwoła się od powyższej decyzji w ustawowym terminie - informuje nas sieć handlowa Auchan Polska.
- W swoich działaniach Auchan Retail Polska zawsze kieruje się dobrem klientów, przywiązując najwyższą wagę do kwestii ochrony siły nabywczej polskich konsumentów. Firma konsekwentnie wdraża i realizuje tę politykę od blisko trzech dekad obecności na polskim rynku - podkreśla sieć.
Auchan: dbamy o zachowanie najwyższych standardów
- Niezmiennie ceni sobie również współpracę z dostawcami i partnerami biznesowymi, z którymi buduje przejrzyste i silne relacje, dbając o zachowanie najwyższych standardów i zgodnie z przepisami prawa, tak by umożliwić rozwój obu stronom z poszanowaniem wzajemnych potrzeb z korzyścią dla polskiego konsumenta - informuje Auchan.
(13.12.2023 za portalspozywczy.pl)