Biedronka realizuje nowy program międzypokoleniowy

02.12.2021 -

Sieć Biedronka oraz Fundacja Biedronki zacieśniły współpracę ze Zwolnionymi z Teorii – inicjatywą edukacyjną, w ramach której studenci i licealiści realizują projekty społeczne. Biedronka pomoże połączyć młodych ambitnych ludzi z seniorami w przedsięwzięciu poświęconym tematyce odżywiania.

Smaki Pokoleń to program międzypokoleniowy, w którym 20 Finalistów Olimpiady Zwolnionych z Teorii wspólnie z siecią Biedronka oraz Fundacją Biedronki zaprosi seniorów do 5 wspólnych projektów społecznych dotyczących żywienia. Młodzież coraz częściej angażuje się w realizację inicjatyw społecznych, a ten projekt to świetna okazja dla zdobycia kompetencji potrzebnych w pracy i prawdziwym życiu, takich jak np. umiejętność współpracy międzypokoleniowej, zarządzanie swoim czasem i budżetem, rozwiązywanie problemów, empatia jak i wrażliwości społecznej.

Na czym to polega?

20 Finalistów Olimpiady Zwolnionych z Teorii podzielonych na 5 zespołów zaprosi do współpracy seniorów, którzy wystąpią w roli mentorów albo uczestników projektu. Zespoły realizować będą projekty społeczne skupione wokół tematyki żywienia i zmieniających się nawyków z nim związanych.

- Finaliści Zwolnionych z Teorii to tysiące młodych, których projekty społeczne wsparły już ponad 30 mln beneficjentów. Dla wielu z nich to dopiero początek ścieżki rozwoju i program „Smaki pokoleń” to naturalny następny krok. Poprzez niego umożliwimy najaktywniejszym finalistom zdobyć profesjonalne kompetencje i wesprzemy ich w zorganizowaniu kolejnego projektu o dużo większej skali - mówi Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Grupy projektowe samodzielnie dobiorą tematykę swojej inicjatywy - może to być np. kampania dotycząca łączenia tradycyjnych przepisów z nowoczesnymi trendami, wspólne posiłki wielopokoleniowe czy warsztaty z gotowania przeprowadzone w duchu zero waste.

- Szczególnie cenne w tym projekcie jest to, że młodzi i ambitni ludzie z młodszego pokolenia spotkają się z seniorami. To nie jest projekt jednokierunkowy przygotowany przez młodych dla starszych. To jest projekt wymagający współpracy, poznania nawzajem swoich perspektyw, wymiany doświadczeń. A wszystko dookoła jedzenia, bo co innego lepiej łączy pokolenia - mówi Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki.

Biedronka, jako towarzysz i aktywny kreator zmian nawyków żywieniowych Polaków na przestrzeni ostatnich 25 lat, wesprze uczestników programu Smak Pokoleń wiedzą ekspercką i pomoże im w realizacji ich projektów.

- Cieszymy się, że Biedronka może aktywnie zaangażować się w taki wielopokoleniowy projekt łącząc ambitną młodzież z seniorami. Od ponad ćwierć wieku Biedronka wpływa na zmianę zwyczajów żywieniowych Polaków, jednocześnie kreując trendy oraz obserwując jak zmienia się nasze społeczeństwo. Teraz możemy podzielić się tą wiedzą z uczestnikami programu, wspierając ich w realizacji indywidualnych projektów - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji i CSR sieci Biedronka.

Dodatkowo w ramach projektu Smaki Pokoleń eksperci sieci Biedronka i Fundacji Biedronki przeprowadzą szkolenia rozwijające umiejętności ważne podczas pracy projektowej, podzielą się z młodymi liderami swoim doświadczeniem z różnych obszarów zawodowych oraz podpowiedzą, na jakie tory warto skierować swoją karierę. Uczestnicy Programu zyskają też wiedzę, jak tworzyć dobry zespół z osobami w różnym wieku i różnym doświadczeniu.

Pierwszy etap rekrutacji potrwa do 10 grudnia. Zakończenie programu planowane jest na koniec pierwszego półrocza 2022 r.

(02.12.2021 za portalspozywczy.pl)


Współpraca