Byli agenci Mosadu będą chronić Lidla i Kaufland przed hakerami

26.11.2021 -

Grupa Schwarz chce bronić Lidl i Kaufland przez atakami hakerów, zatrudniając izraelską firmę XM Cyber, specjalizującą się w bezpieczeństwie IT – informuje portal biznesowy "Business Insider Deutschland" (BID). Koszt tej inwestycji to blisko 700 mln dolarów.

Firma XM Cyber, zajmująca się bezpieczeństwem systemów internetowych, została założona przez Tamira Pardo - byłego szefa izraelskiego wywiadu. "Aby chronić Lidla przed atakami, XM Cyber opracowało platformę, która ma identyfikować słabe punkty wewnątrz firmowych sieci i automatycznie je poprawiać" - opisuje BID.

Sieci handlowe padają ofiarą ataków hakerskich

Coraz więcej sieci handlowych pada ofiarą ataków hakerskich, w Niemczech ofiarami ataków padły m.in. sieci Bauhaus, Gerry Weber czy sieć supermarketów Tegut. Najczęściej celem cyberprzestępców jest przejmowanie danych w celu wyłudzania pieniędzy od zaatakowanej firmy.

-To nie powinno się przydarzyć w przypadku grupy Schwarz - podkreśla BID. Aby takim atakom przeciwdziałać, największa grupa handlowa w Europie, właściciel flagowych sieci Lidl i Kaufland, wyciągnęła wnioski i postanowiła zainwestować 700 mln dolarów w izraelską firmę, zajmującą się bezpieczeństwem IT, która ma ochronić sieci przed atakami hakerów.

Dwóch współpracowników Pardo również pracowało w przeszłości dla Mosadu. - Wiedza i siła innowacji byłych agentów Mosadu powinny teraz pomóc Lidlowi i Kauflandowi obronić się przed potencjalnymi atakami - komentuje BID.

Firma XM Cyber opracowała platformę, która ma na celu identyfikowanie słabych punktów wewnątrz firmowej sieci. - Dla Grupy Schwarz obszerne know-how w zakresie zabezpieczania złożonych systemów chmury hybrydowej jest ważnym aspektem partnerstwa - dodaje BID.

Lidl i Kaufland będą bronić się przed hakerami

Jak wyjaśnia Rolf Schumann, dyrektor generalny Schwarz Digital, dzięki tej współpracy bezpieczniejsze będzie korzystanie z cyfrowych produktów w ramach Grupy, takie jak zakupy internetowe na platformach Lidla czy Kauflandu, a także programy lojalnościowe tych dwóch sieci. - Dzięki rozwiązaniom XM Cyber oferujemy naszym klientom jeszcze ciekawsze możliwości przy zakupach online, a także lepsze doświadczenia zakupowe - dodaje Schumann.

Grupa Schwarz, przechodząc do ofensywy, jest przekonana, że zatrudnienie specjalistów to właściwa droga. - Zespół cybernetyczny XM z głębokim zrozumieniem aspektów technicznych i w sposób innowacyjny optymalnie uzupełnia nasze portfolio w zakresie bezpieczeństwa - podkreśla Christian Mueller, dyrektor generalny ds. IT w Grupie Schwarz.

-Cieszy nas, że możemy stać się częścią Grupy Schwarz" - komentuje Noam Erez, współzałożyciel i dyrektor generalny XM Cyber w komunikacie. "Mając za sobą międzynarodową siłę rynkową największej firmy handlowej w Europie, możemy szybciej wprowadzać innowacje i kontynuować rozwój naszej pozycji na globalnym rynku cyberbezpieczeństwa - oświadczył.

(26.11.2021 za portalspozywczy.pl/PAP)


Współpraca