Danone podwyższył ceny i zwiększył obroty w III kwartale

22.10.2021 -

Danone był w stanie zwiększyć obroty w III kwartale dzięki podwyżkom cen swoich produktów. Podobnie jak prawie cała branża, gigant mleczarski boryka się z wyższymi kosztami, które przenosi na klientów.

Danone osiągnął łączną sprzedaż w wysokości 6,2 miliarda euro w ciągu ostatnich trzech miesięcy, co oznacza wzrost o 3,8% rdr. Uwzględniając efekty walutowe i przejęcia, przychody wzrosły o 5,8%.

Danone podniósł ceny

Jak podkreślają analitycy, wzrost wynika ze wzrostu cen produktów firmy, ponieważ Danone faktycznie sprzedawał mniej. Najbardziej pod presją znalazł się dział „żywności specjalistycznej”, którego sprzedaż zmniejszyła się o ponad 5%. Dział wody poradził sobie znacznie lepiej przy wzroście o 2,4%, wspomaganym przez zwiększoną mobilność poza domem.

Wyższe koszty działalności firm spożywczych

Danone spodziewa się dalszego wzrostu cen składników, opakowań i logistyki w nadchodzących miesiącach. - Podobnie jak prawie wszyscy w sektorze i poza nim, widzimy presję inflacyjną na całym świecie - powiedział dyrektor finansowy Juergen Esser.

(22.10.2021 za portalspozywczy.pl)


Współpraca