Danone wprowadza wysokobiałkowe jogurty mleczne YoPRO

Do portfolio oferującej produkty mleczne i pochodzenia roślinnego spółki Danone właśnie dołączyła marka YoPRO. To wysokobiałkowe jogurty mleczne, dostępne w różnych smakach i gramaturach, wzbogacone o magnez i witaminę B9. Rozwój portfela, który dla Danone oznacza wejście do nowej kategorii, to odpowiedź na oczekiwania osób uwzględniających w swojej codziennej diecie artykuły spożywcze charakteryzujące się wysoką zawartością białka, aktywnych, uprawiających sport.

Oferowanie produktów, będących wsparciem dla sprawnego funkcjonowania organizmu, a także edukacja żywieniowa wynikają wprost z misji DANONE, który dąży do zapewnienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe, czego wyrazem jest konsekwentna rozbudowa portfolio w tym obszarze.
Jednocześnie, coraz większa popularność artykułów wysokobiałkowych przekłada się na rozwój oferty rynkowej. W 2023 roku wartość ich sprzedaży wzrosła o 82,7% w porównaniu do 2022 roku, a liczba rozmów dotyczących tego typu produktów w Internecie wzrosła o 32%.

Kierunek: zdrowy styl życia
Wysokobiałkowe jogurty YoPRO to także odpowiedź na potrzeby Konsumentów, dla których znaczenie ma zdrowy tryb życia, między innymi zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna. – Z badań wynika, że konsumenci coraz częściej poszukują produktów bogatych w konkretne makroelementy. – Obserwujemy wzrost zainteresowania sportem, a co za tym idzie, produktami wysokobiałkowymi. Jako jeden z liderów rynku mamy ambicję, aby precyzyjnie odpowiadać na te potrzeby, oferując produkty nie tylko najlepszej jakości, ale także zaspokajające oczekiwania nawet najbardziej wymagających kubków smakowych – mówi Jakub Łagoda, Brand Manager marki.

Bogaty wybór smaków i formatów
Obecnie jogurty YoPRO są dostępne w dwóch formatach oraz wielu smakach. Wśród wariantów w kubeczkach o pojemności 160 g znaleźć można wersje o smaku waniliowym i stracciatella (oba zawierają po 15 g białka w porcji). Fani jogurtów pitnych mogą zaś wybierać wśród wersji o smaku truskawka-malina oraz stracciatella, a każda z nich dostarczy po 23 g białka w porcji (270 g).
Wysoka zawartość białka przyczyniającego się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej, biorącego udział w regeneracji, odbudowie i wzmocnieniu mięśni, to nie jedyna ich zaleta. Są one także źródłem magnezu i witaminy B9. Magnez, z którego niedoborem w diecie zmaga się ponad 50% światowej populacji, wspiera prawidłowe funkcjonowanie mięśni i pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Witamina B9 (kwas foliowy) pomaga natomiast w prawidłowej syntezie aminokwasów, a także przyczynia się do redukcji uczucia zmęczenia i znużenia*. Warto także podkreślić, że produkty YoPRO nie zawierają tłuszczu oraz dodanego cukru (zawierają naturalnie występujące cukry).

Szeroka dystrybucja i promocja
Produkty YoPRO będą dostępne w hipermarketach i supermarketach, dyskontach, ale także sklepach mniejszego formatu, a ich wprowadzeniu na rynek towarzyszy wielokanałowa kampania marketingowa. Od lipca do października reklamy będzie można zobaczyć w social mediach (Facebook, Instagram, Tik Tok) oraz portalu YouTube, a spot promujący jogurty YoPRO wyświetlany będzie w największych stacjach telewizyjnych, m.in. przy programach o tematyce sportowej. Aby w jak najskuteczniejszy sposób dotrzeć do osób, do których kierowane są produkty, reklamy produktów wyświetlane będą również w siłowniach, a udział w nich wezmą powiązani ze sportem i zdrowym stylem życia influencerzy. Co więcej – w ramach kampanii podjęta zostanie współpraca z influencerami lifestyle i dietetykami.
 

Współpraca