Dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Polacy uwielbiają kupować online

16.12.2023 -

Mieszkańcy naszego kraju odpowiadają za ponad 46% internetowych zakupów w Europie Środkowej i Wschodniej. Ten, wciąż rosnący po zakończeniu pandemii trend sprawia, że jesteśmy liderem w tej części kontynentu – to wyniki raportu CBRE cytowanego przez portal Bankier.pl.

Robimy zakupy online chętniej niż Czesi czy Rumuni

Zgodnie z wynikami raportu CBRE polski rynek odpowiada za ponad 46 proc. zakupów online w regionie CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) oraz SEE (Europa Południowo-Wschodnia). Na drugim miejscu znajdują się Czechy, z udziałem na poziomie prawie 17 proc., a na trzecim Rumunia, która odpowiada za ponad 9 proc. wydatków. Mniejszy wkład mają Węgry, Słowacja, kraje Europy Południowo-Wschodniej i kraje bałtyckie, obejmujące razem jedną czwartą rynku – podaje Bankier.pl.

Łączne wydatki na zakupy online w Europie Środkowo-Wschodniej i Południowo-Wschodniej - jak podano - stanowią niecałe 10 proc. całej sprzedaży na kontynencie.

Kto w Europie wydaje najwięcej na robienie sprawunków w sieci?

Natomiast największe rynki e-commerce w Europie to Wielka Brytania i Niemcy, które wspólnie odpowiadają za niemal połowę wszystkich wydatków na zakupy online w regionie. Internetowa sprzedaż zaczęła się tam cieszyć większą popularnością w czasie pandemii, a po jej zakończeniu ta tendencja się nadal utrzymuje, choć na niższym poziomie niż w Polsce.

W wielu krajach po okresie skokowego wzrostu sytuacja wróciła do trendu sprzed lockdownu (…) Inaczej jest w Polsce, gdzie notujemy najwyższy wzrost rozwoju rynku e-commerce w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Udział zakupów online w naszym kraju jest obecnie na poziomie, na którym byłby dopiero za trzy lata, gdyby trend sprzed pandemii się utrzymał – podkreśla cytowana przez portal Bankier.pl Agata Czarnecka Szefowa działu badań i analiz w CBRE.

Spowodowany pandemią skok w rozwoju e-commerce w Polsce wyniósł 55 proc., w Czechach sięgnął 48 proc., a w Rumunii 25 proc.

Raport powstał w oparciu o wewnętrzne dane CBRE, Eurostatu oraz Euromonitora.

(16.12.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca