Europejskie mleczarnie poszukują nowych rynków zbytu! Ekspert: Polska również powinna podążać w tym kierunku
03.10.2023 -
Europejskie mleczarnie dokonują obecnie ponownej oceny swojej strategii w celu poszukiwania możliwości ekspansji w nowych regionach geograficznych.
Jak wyjaśnia w najnowszych (O)cenach Rolniczych Jarosław Malczewski, prezes Polskiej Grupy Mleczarskiej poszerzają one w ten sposób swoje horyzonty i dywersyfikują swoją działalność poza granicami lokalnymi. Jego zdaniem te zmiany otwierają również możliwości handlowe również dla polskich firm mleczarskich.
Europejskie mleczarnie koncentrują się na nowych rynkach zbytu
Obecnie największe europejskie mleczarnie dokonują ponownej oceny swojej strategii w celu poszukiwania możliwości ekspansji w nowych regionach geograficznych. Poszerzają one w ten sposób swoje horyzonty i dywersyfikują swoją działalność poza granicami lokalnymi.
“Historycznie rzecz biorąc, wysiłki zmierzające do ekspansji koncentrowały się przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży w rozwijających się krajach azjatyckich, ze względu na zauważalny tam wzrost spożycia nabiału” – wyjaśnia Malczewski.
Jednak jak podkreśla, współczesne trendy wskazują, że zamiast skupiać się wyłącznie na ekspansji sprzedaży w tych konkretnych lokalizacjach, należy postawić na dywersyfikację strategii zaopatrzenia.
Strategiczne zmiany są również szansą dla polskich firm
Zaangażowanie firmy Arla we wspieranie wzrostu krajowej produkcji mleczarskiej w Nigerii oraz inwestycje dokonane przez Friesland Campina w pozyskiwanie produktów mlecznych z Pakistanu świadczą o godnej uwagi zmianie priorytetów czołowych europejskich firm mleczarskich.
“Strategiczne manewry podejmowane w gęsto zaludnionych krajach poza ich rynkami krajowymi oznaczają znaczącą zmianę w podejściu strategicznym i szeroko otwierają drzwi do handlu również dla polskich firm mleczarskich” – podkreśla prezes Polskiej Grupy Mleczarskiej.
(03.10.2023 za swiatrolnika.info)