Fikcyjne obniżki cen. UOKiK mówi: "koniec z tym"

18.02.2022 -

W maju tego roku ma wejść w życie pakiet unijnych przepisów, który zobowiąże e-sklepy do klarownej polityki sprzeda­ży towarów i usług, w tym promocji i wyprzedaży - tak aby nie były one fikcyjne - informuje "Puls Biznesu".

Anulowanie zamówień, wprowadzanie w błąd co do warunków transakcji i tworzenie pozorów atrakcyjności promocji, chociaż cena jest taka sama lub nawet wyższa, niż w czasie regularnych zakupów - to najczęstsze nieprawidłowości wyprzedaży wskazywane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)" - informuje "Puls Biznesu".

Fikcyjne obniżki cen. UOKiK mówi: STOP

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK przewiduje, że kres takim praktykom mogą postawić zmiany prawa, którymi Polska wdroży unijne regulacje zawarte w tzw. dyrektywie Omnibus. Jego zdaniem "mają one wyeliminować sytuacje, w których sprzedawcy sztucznie zawyżają ceny towarów czy usług tuż przed zastosowaniem obniżek, aby później zachęcać nas do zakupów rzekomo wysokim rabatem".

Sprzedawcy będą musieli informować o cenach towarów i usług sprzed obniżki.

"Projekt przewiduje, że przedsiębiorca zostanie zobowiązany do informowania konsumentów o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Nie da się wtedy wykorzystać mechanizmu sztucznego podnoszenia cen na tydzień czy dwa przed wyprzedażami po to, aby później chwalić się obniżkami cen, a konsument będzie wiedział, jaka jest rzeczywista skala upustu" - tłumaczy prezes UOKIK.

Kraje członkowskie UE powinny dostosować swoje prawo najpóźniej do 28 maja.

(18.02.2022 za portalspozywczy.pl/PAP)


Współpraca