Jaką strategię ma Kaufland na 2022 rok?

26.01.2022 -

W 2022 roku będziemy realizować dotychczasową strategię rozwoju firmy Kaufland Polska. Jednym z jej głównych elementów jest ekspansja, która zakłada otwarcie około 10 nowych placówek w ciągu roku – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Kaufland zmodernizuje sklepy

- W 2022 roku skupimy się na modernizacji dotychczasowych sklepów, aby zapewnić klientom większy komfort oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. W tym celu sięgamy po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Po wielomiesięcznych testach z początkiem marca zakończymy wdrażanie we wszystkich sklepach nowego systemu kasowego K-POS, który przyspieszy i uprości obsługę klientów - mówi serwisowi portalspzywczy.pl Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

- Będziemy nadal rozwijać nasze sklepy w myśl koncepcji one-stop-shopping, gwarantując konsumentom dostęp do szerokiej oferty zarówno produktów, jak i usług. Klienci naszych marketów mogą załatwić wiele spraw w jednym miejscu – nadać lub odebrać przesyłkę w punkcie informacyjnym, skorzystać z oferty handlowej, gastronomicznej i usługowej najemców, stacji ładowania pojazdów elektrycznych, które będziemy montować na kolejnych parkingach naszych sklepów, a także paczkomatów dostępnych już niemal przy każdej placówce sieci Kaufland - dodaje.

- Średnia powierzchnia naszych marketów wynosi ok. 2800 mkw. To optymalny format, który pozwala nam oferować szeroki asortyment produktów spożywczych oraz non-food w kompaktowym, wygodnym obiekcie. Placówki o takim charakterze wciąż będą dominować w portfolio sieci Kaufland, przy czym nasze obiekty są każdorazowo dostosowane do potrzeb lokalnych konsumentów. Do tematu ekspansji podchodzimy w sposób elastyczny, dlatego otwieramy sklepy o powierzchni 2400-4000 mkw. oraz stawiamy na nowe formaty handlowe - opowiada.

- W pierwszym kwartale 2022 r. uruchomimy w Białymstoku sklep w obiekcie typu mixed-use z lokalami mieszkalnymi. Pandemia nie zahamowała naszych planów inwestycyjnych. W marcu otworzymy nowy magazyn mroźniczy w Woli Krzysztoporskiej, który będzie najnowocześniejszym obiektem tego typu w kraju. Projekt był realizowany przez blisko 4 lata, a koszt inwestycji wyniósł 150 mln złotych. Nowoczesny magazyn będzie zaopatrywać w produkty mrożone wszystkie nasze placówki - mówi przedstawicielka sieci.

Kaufland rozwija ofertę produktów dla wegan

- Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów, a szeroki wybór stanowi jeden z kluczowych wyróżników sieci. Będziemy pracować nad atrakcyjnością naszej oferty, skupiając się przede wszystkim na potrzebach konsumentów. Obecnie dostrzegamy duże zainteresowanie produktami wegetariańskimi i wegańskimi, a także artykułami ekologicznymi. Odpowiedzią na ten trend będzie także rozwój marek własnych, które cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów – w tym przede wszystkim marki K-Classic, która dzisiaj liczy ponad 2000 artykułów sprawdzonej jakości w korzystnych cenach, marki K-Stąd Takie Dobre! z artykułami charakterystycznymi dla kuchni polskiej, roślinnej marki K-take it veggie oraz marki produktów ekologicznych K-Bio - tłumaczy Maja Szewczyk.

- Ważną część naszego asortymentu stanowią także produkty regionalne, dlatego będziemy rozwijać współpracę z lokalnymi producentami, aby na sklepowych półkach klienci znaleźli to, co najlepsze z danego regionu. Już dziś nasza oferta liczy ponad 4000 artykułów regionalnych - dodaje.

- Główną osią naszej działalności pozostanie handel stacjonarny. Zmiana zachowań i trendów konsumenckich wynikająca z pandemii sprawiła, że przyspieszyliśmy rozwój omnichannel. Naszym klientom oferujemy możliwość zrobienia zakupów online z dostawą do domu, a także odbiór zamówienia złożonego przez internet w wybranym sklepie Kaufland. W nadchodzącym roku będziemy nadal pracować nad doskonaleniem usług z zakresu e-commerce - opowiada.

Kaufland stawia na zrównoważony rozwój

- W dalszym ciągu ważnym aspektem naszej działalności pozostaje zrównoważony rozwój. W ramach strategii klimatycznej Grupy Schwarz zobowiązaliśmy się do realizacji konkretnych celów tj. wdrożenia zielonej energii we wszystkich placówkach (w 2022 r.), osiągnięcia neutralności klimatycznej (do 2025 r.), zredukowania emisji uwarunkowanej działalnością przedsiębiorstwa o 80% w odniesieniu do 2019 r. (do 2030 r.) oraz zobligowania partnerów biznesowych odpowiedzialnych za 80% emisji powstałych w wyniku wytworzenia produktów do wyznaczenia celów klimatycznych opracowanych zgodnie z kryteriami SBTi (do 2026 r.) - mówi dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

- Jesteśmy również zaangażowani w realizację międzynarodowej strategii redukcji plastiku REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. zredukujemy zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie o 20% i będziemy dążyć do tego, aby wszystkie opakowania marek własnych nadawały się do recyklingu. W myśl hasła, które przyświeca naszej strategii zrównoważonego rozwoju – „Zróbmy to razem”, będziemy angażować w nasze działania pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności oraz pozostałe grupy interesariuszy, przyczyniając się do istotnych zmian w zakresie świadomego odżywiania, niemarnowania żywności, dobrostanu zwierząt i ochrony klimatu - podsumowuje Maja Szewczyk.

(26.01.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca