Jedzenie jak z obrazka! Too Good To Go wspiera ONZ

W centrum Warszawy, przy kinie Muranów 05.06 pojawi się mural z hasłem zachęcającym do wyrzucania jedzenia… ale tylko do garnka! Będzie to inauguracja akcji specjalnej zorganizowanej przez Too Good To Go z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska (5 czerwca), zatytułowanej “Jedzenie jak z obrazka”.

Aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia przygotowała nie lada niespodziankę dla wszystkich miłośników kuchni i nie tylko. W ramach międzynarodowej akcji Too Good To Go, artyści z 15 krajów stworzyli limitowaną edycję plakatów, w niebanalny sposób nawiązujących do problemu marnowania jedzenia. Każdy z rysunków został wydrukowany na papierze powstałym z odpadów żywnościowych, a dochód ze sprzedaży zasili działania uhonorowanego w 2020 roku Pokojową Nagrodą Nobla, Światowego Programu Żywnościowego ONZ.

Wśród dzieł nie zabrakło polskiej propozycji przygotowanej przez autorkę licznych plakatów filmowych, muzycznych, teatralnych, okładek książek i albumów muzycznych. Hanna Cieślak, bo o niej mowa, jest ilustratorką i graficzką z Warszawy. Swoje prace tworzy, wykorzystując techniki cyfrowe, jak również klasyczny rysunek odręczny.

Wybór daty i formy inauguracji na przypadający Dzień Ochrony Środowiska nie jest przypadkowy. Na całym świecie w każdej sekundzie 51 ton jedzenia ląduje w koszu, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Produkcja każdego produktu żywnościowego zużywa określoną ilość wody i energii. Wraz z wyrzucanym posiłkiem marnujemy również naturalne zasoby naszej planety oraz narażamy ją na niepotrzebną emisję CO₂e. Aż 8%-10% globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Warto nadmienić, że mural przedstawiający pracę Hanny Cieślak namalowany został z użyciem farb antysmogowych.

– Naszą misją jest inspirować do walki z marnowaniem jedzenia, a co jest bardziej inspirujące od sztuki? Przez lata plakaty były nie tylko nośnikami informacji, ale także orężem w sprawie. Tym razem artyści promują ideę walki z marnowaniem jedzenia i to w sposób bardzo apetyczny. Każde dzieło jest wyjątkowe. Kupując plakat w ramach naszej akcji nie tylko wspieramy inicjatywę Programu Żywnościowego ONZ, ale także możemy cieszyć się prawdziwym dziełem sztuki, które przyozdobi nasze wnętrza – podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Limitowana edycja plakatów dostępna będzie przez 3 tygodnie pod adresem: www.toogoodtogo.pl/posters.

Oprócz muralu, w ramach kampanii powstały klipy promujące prace artystów dostępne na YouTube oraz w kampanii na social media, rusza także konkurs na Instagramie Too Good To Go, w którym użytkownicy wymyślają hasła w związku z Dniem Ochrony Środowiska. To nie wszystko! Partnerzy Too Good To Go również włączają się do akcji i na swoich kanałach i wśród pracowników, od 5 czerwca ruszają z konkursami, w których wygrać można te wyjątkowe plakaty. Konkursy pojawią się m.in. na profilach: Costa Coffee, Etno Cafe, Starbucks, Flying Tiger Copenhagen, Gastromall (Olimp, City Break, Deli Pizza, Bistro Durum), Hotel Novotel Warszawa Centrum i Hotel Novotel Wrocław Centrum. Za przygotowanie kampanii odpowiada zespół Too Good To Go.

Artystów można poznać oglądając klipy na YouTube: link

Choć to pierwsza akcja charytatywna zorganizowana przez Too Good To Go, firma od lat prowadzi działania rzecznicze mające na celu ograniczać skalę marnowania zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym. Na stałe w aplikacji Too Good To Go jest możliwość zasilenia konta Banków Żywności

(Informacja prasowa Too Good To Go)


Współpraca