Kaufland kontynuuje rozwój usługi K-Scan. Samodzielne skanowanie dostępne już w 45 marketach

Kaufland chętnie sięga po nowoczesne rozwiązania technologiczne, których celem jest usprawnienie procesu zakupowego i zapewnienie maksymalnego komfortu odwiedzającym sklepy sieci. Jedną z wdrożonych innowacji, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów, jest usługa K-Scan. Kaufland konsekwentnie zwiększa jej dostępność – dziś samodzielne skanowanie produktów za pomocą skanera lub smartfonu jest możliwe w 45 marketach w całej Polsce.

Pierwsze testowe wdrożenia K-Scan w marketach Kaufland miały miejsce we wrześniu 2022 r. Klienci doskonale przyjęli nową usługę i od początku bardzo chętnie z niej korzystali, odkrywając jej liczne zalety, dlatego sieć sukcesywnie zwiększa dostępność rozwiązania, wprowadzając je w kolejnych placówkach. W listopadzie i grudniu 2023 r. lista sklepów, w których klienci mają możliwość samodzielnego skanowania zakupów, wydłużyła się o dziesięć nowych lokalizacji. W ostatnim czasie usługę wprowadzono w marketach Kaufland w Białej Podlaskiej, Bolesławcu, Kaliszu, Katowicach, Lubinie, Łomży, Opolu, Płocku, Stalowej Woli oraz w Żorach.

– W sieci Kaufland dbamy o komfort naszych klientów, dlatego sukcesywnie inwestujemy w cyfrowe rozwiązania, które pomagają nam usprawnić i przyspieszyć proces zakupów. Entuzjazm osób, które dotychczas skorzystały z usługi K-Scan udowadnia nam, że jest to słuszny kierunek, którym podążamy nie tylko wprowadzając usługę do kolejnych sklepów, ale także rozszerzając jej funkcjonalność – od października ubiegłego roku samodzielne skanowanie produktów jest możliwe przy pomocy smartfonu i aplikacji Kaufland. Zapewniam, że nie zwalniamy tempa rozwoju K-Scan i jeszcze w pierwszym półroczu 2024 r. pojawi się w kolejnych kilkunastu lokalizacjach. Mamy przy tym świadomość zróżnicowanych potrzeb naszych klientów, dlatego niezależnie od postępującego rozwoju cyfrowych kanałów sprzedaży niezmiennie będziemy gwarantować także dostęp do kas tradycyjnych – mówi Natalia Tyczyńska, dyrektor Pionu Zarządzania i Procesów w Departamencie Organizacji Sprzedaży.

Aby skorzystać z K-Scan, należy przy wejściu na halę sprzedaży pobrać skaner lub też uruchomić usługę K-Scan w aplikacji Kaufland, a następnie skanować na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi powinien udać się do kasy samoobsługowej w celu sfinalizowania transakcji. Aby zrealizować płatność, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Chcąc korzystać ze skanera w telefonie, po zainstalowaniu aplikacji należy wypełnić formularz rejestracyjny, zaakceptować warunki użytkowania i potwierdzić swoją aktualną lokalizację. Kolejne etapy procesu przebiegają analogicznie.

Więcej informacji na temat usługi K-Scan, a także listę marketów, w których jest dostępna, można znaleźć na stronie internetowej.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca