Lidl „odda” klientom VAT. Tańsze m.in. masło i chleb

15.01.2022 -

Lidl Polska obiecał, że „odda” klientom VAT i obniży ceny artykułów od 1 lutego. Obniżka będzie dotyczyć co najmniej 2 000 artykułów, w tym, masła, mleka i pieczywa. Sieć przekonuje, że w perspektywie kilku miesięcy klienci dzięki temu zaoszczędzą nawet do kilkuset złotych.

Lidl obniży ceny o VAT

Od 1 lutego br. ustawodawca obniża stawkę VAT do 0% na wszystkie artykuły spożywcze, na które do tej pory obowiązywała stawka 5% VAT. Obniżką podatku objęte będą również takie produkty jak m.in. ziemia ogrodnicza, nawozy czy środki ochrony roślin.

Czy oznacza to, że w kieszeniach klientów zostanie więcej. Lidl Polska twierdzi, że tak i zapowiada, że „odda” klientom VAT, obniżając ceny artykułów. Z uwagi na podstawową działalność Lidla, obniżka będzie dotyczyć co najmniej 2 000 artykułów.

Lidl: Co tańsze?

Tańsze masło, mleko, śmietana, pieczywo, jabłka, marchew, ziemniaki…. lista artykułów tańszych dzięki obniżce stawki VAT do 0% jest bardzo długa, w sklepach sieci Lidl Polska to co najmniej 2 000 produktów taniej. Niższych cen klienci mogą spodziewać się już od 1 lutego br.

Lidl obniży ceny od 1 lutego

„Nieustannie dążymy do tego, aby w sklepach Lidl Polska nasi klienci zawsze mieli zapewnione produkty wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie. Liczne promocje cenowe, kupony zniżkowe w aplikacji Lidl Plus, czy stałe rabaty dla uczestników programu Karty Dużej Rodziny, przekładają się na znaczne oszczędności w portfelach konsumentów. Badania koszyków cenowych opublikowane na koniec zeszłego roku pokazały, że na przestrzeni 12 miesięcy ceny przyjętego do analizy koszyka zakupowego spadły w naszej sieci o 5,13%. To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich klientów odwiedzających nasze sklepy. Jednak mamy świadomość tego, że podwyżki opłat po nowym roku oraz zmiany inflacyjne są w dalszym ciągu odczuwalne. Ulgę gospodarstwom domowym powinny przynieść zmiany w stawkach VAT – od 1 lutego ceny produktów spożywczych zostaną obniżone w wyniku wprowadzenia tymczasowych stawek VAT 0% dla artykułów, które do tej pory były objęte stawką VAT 5%. Jest to kolejny krok w kierunku wzmocnienia domowych budżetów naszych klientów” – podsumowuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska.

– Inflacja to czynnik, który odczuwalnie wpływa na domowy budżet, zwłaszcza w przypadku dużych rodzin. Wychodząc naprzeciw potrzebom grupy klientów, która posiada co najmniej troje dzieci, Lidl Polska już 5. rok kontynuuje współpracę z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej oraz ze Związkiem Dużych Rodzin „Trzy Plus”, czyli organizatorem ogólnopolskiego programu Karta Dużej Rodziny. Dzięki temu w sklepach Lidl Polska przez cały rok, osoby posiadające Kartę mają zapewniony stały rabat 10% na aż 7 grup asortymentowych, m.in.: świeże owoce i warzywa z „Ryneczku Lidla”, pieczywo z „Piekarni w sercu Lidla”, środki czystości „W5” czy produkty dla dzieci oraz wiele innych – dodaje sieć

Obniżki cen żywności w wyniku zmian w podatku VAT obowiązują w sklepach Lidl Polska już od 1 lutego br. Sieć przekonuje, że w perspektywie kilku miesięcy klienci dzięki temu zaoszczędzą nawet do kilkuset złotych.

(15.01.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca