Mleczarze nagrodzeni podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu
W czasie corocznego, XII już Forum Rynku Spożywczego i Handlu przyznano nagrody w kilku kategoriach, z których sporo trafiło do branży mleczarskiej.
Najważniejsze są Nagrody Rynku Spożywczego, które są przyznawane za wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym. Nagrodami Rynku Spożywczego redakcja honoruje firmy i wydarzenia, które w minionym roku wyróżniły się w polskim sektorze żywnościowym. Nagrody Rynku Spożywczego 2019 zostały przyznane w trzech kategoriach:
Wydarzenie Rynku Spożywczego, Lider Rynku Spożywczego oraz Innowator Rynku Spożywczego.
Nagrody w kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2019 otrzymali: Ustronianka za przejęcie Hoop Polska od Grupy Kofola oraz Grupa Polmlek za akwizycję określaną mianem przejęcia 10-lecia w branży mleczarskiej: zakup udziałów Rolmleczu oraz przejęcie pakietu kontrolnego nad Lacpolem. Godnym podkreślenie jest fakt, że doszło do akwizycji w pełni funkcjonalnej struktury rynkowej. Połączenie sił sprawi, że Polmlek będzie dysponował 15 zakładami i stanie się wiceliderem rynku. – Dziękuję w imieniu właścicieli firmy. Polmlek to całkowicie polska firma. To przejęcie jest kluczowe dla naszego rozwoju zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – powiedział Miguel Coutinho, dyrektor generalny Grupy Polmlek.
W kategorii Lider Rynku Spożywczego nagrodę otrzymał SuperDrob za zbudowanie silnej pozycji na rynku drobiarskim w Polsce. Natomiast Nagrodę w kategorii Innowator Rynku Spożywczego otrzymała m.in. OSM Łowicz za czujną obserwację trendów konsumenckich i wprowadzenie na rynek i sukcesywną promocję roślinnych alternatyw sera oraz serków do smarowania pod marką „Bez deka mleka”. To pokazuje, że Spółdzielnia jest otwarta na innowacje i przygotowana technologicznie do urozmaicania produkcji oraz nadąża za wymaganiami rynku. W planach jest rozszerzenie linii „Bez deka mleka”. Nagrodę odbierała Iwona Grzybowska, prezes OSM Łowicz, która powiedziała, iż ta nagroda to zwieńczenie ciężkiej pracy całego zespołu. – Jesteśmy pierwszą mleczarnią, która wprowadziła na rynek produkty dla wegan – dodała.
Kolejną kategorią nagród są Certyfikaty Dobry Produkt, których celem jest promocja doskonałej polskiej żywności i popularyzacja najlepszych produktów spożywczych, które wyróżniają się jakością, innowacyjnością, ale także tradycyjną i regionalną recepturą. W tym roku Certyfikaty zostały wręczone w czterech kategoriach: Produkt innowacyjny; Nowy produkt; Produkt tradycyjny i regionalny; Produkt wysokiej jakości oraz po raz pierwszy w kategorii Produkt HorecaTrends.
Certyfikat w kategorii Produkt innowacyjny otrzymała m.in. linia produktów bez laktozy, firmy Grupa Mlekovita. Nagrodę odbierał Stanisław Duch, dyrektor zakładu Mlekovity, który dziękując zachęcał wszystkich do kupowania produktów Mlekovity.
Certyfikat w kategorii Nowy Produkt otrzymał VegUp BIO Mango Alphonso, produkowane przez firmę Jogurty Magda. Natomiast Certyfikat w kategorii Produkt tradycyjny i regionalny otrzymała m.in. Tradycyjna Osełka Masła ekstra 300 g Łosickie 82%, Zakładów Mleczarskich „LAKTOPOL-A” Sp. z o.o. – Jest to wyraz ciągłej aktywności naszej firmy. Staramy się produkować tradycyjne produkty, ale łączyć to z nowoczesnymi metodami – powiedziała przedstawicielka firmy Laktopol-A.
Ostatnią nagrodą, jaka przypadła branży mlecznej, był Certyfikat w kategorii Produkt HorecaTrends, który otrzymał Ser Bursztyn Szefa marki Skarby Serowara, firmy Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. Nagrodę odbierał Paweł Gaca, wiceprezes spółdzielni z Radzynia Podlaskiego, który powiedział anegdotę, iż jako dziecko musiał wybierać pomiędzy produktem zdrowym a smacznym. – Obecnie w przypadku naszego sera nie ma tego dylematu. Jest i dobry, smaczny i zdrowy – mówił.
Wielość nagród dla branży mleczarskiej i produktów mlecznych pokazuje jak nowoczesny jest to sektor, jak bardzo jest on innowacyjny i aktywny rynkowo.