Mleczne kampanie

Nie maleje aktywność marketingowa firm mleczarskich. Mamy teraz przynajmniej kilka dużych i widocznych kampanii reklamowych.

Polski rynek mleczarski można uznać za nasycony. Od lat wzrosty spożycia mleka rosną w zasadzie symbolicznie. Firmy, aby zwiększać swoje udziały w rynku lub uchronić się przed ich spadkiem, muszą prowadzić intensywne działania reklamowe i marketingowe. Przyjrzyjmy się kilku obecnie prowadzonym kampaniom.

SM Ryki jest w trakcie kampanii swoich serów. Billboardy i citylighty SM Ryki można zobaczyć w kilkudziesięciu miastach. Prezentowane motywy są kontynuacją ostatniej kampanii telewizyjnej pt. „TIVI Ryki”. Zastosowana w nich gra słów i skojarzeń ma przyciągnąć uwagę przechodniów i wskazać istotne cechy naszych serów, m.in. historię, tradycję, smak i jakość.

W inny segment celuje Bakoma, która promuje swoje jogurty Bakoma 7 zbóż. Pod hasłem „Smakuj bogactwa natury” marka promuje nowy, rozszerzony skład produktów. Kreację ponownie przygotowała agencja Upside, która wcześniej przygotowała launch produktów Bakoma Bio i Bakuś Bio. Nowa kampania Bakoma 7 zbóż ruszyła pod koniec maja. 15-sekundowe spoty telewizyjne będą emitowane do 26 czerwca w kanałach ogólnopolskich i tematycznych. Celem kampanii „Smakuj bogactwa natury” jest promocja składu jogurtów Bakoma 7 zbóż, który został rozszerzony o kolejne, naturalne składniki – zarodki pszenne i zielony jęczmień. Adresowana jest do aktywnych kobiet, które w trosce o siebie i rodzinę stawiają na ekologiczne produkty.

Również Hochland jest bardzo aktywny marketingowo. Od czerwca wystartowała kampania telewizyjna rodziny nowych serów Hochland Kanapkowy, w której główną rolę otrzymały zabawne kreskówkowe postacie. Spot podkreśla najważniejsze wyróżniki produktu – kremowa konsystencja, intensywne składniki z charakterem, różnorodność smaków. Zaplanowano także kampanię reklamową w social mediach, kampanię AdWords oraz ambient. Trwa także kampania prasowa w mediach handlowych. Przewidziane zostały też działania PR. Kampania reklamowa trwać będzie 5 miesięcy od czerwca do października 2017. Głównym medium będzie TV, w której wyemitujemy prawie 30 000 spotów i billboardów sponsorskich, gwarantujących dotarcie do prawie 40 milionów widzów. W ramach działań zaplanowano obecność w internecie, mediach społecznościowych oraz na platformach VOD. Aby nikt nie przeoczył kampanii, zaplanowano działania także w 8 największych miastach z reklamą na rowerach miejskich.

Z szerokim rozmachem działa Mlekpol. Od połowy maja w największych miastach Polski i w internecie czarnobiałe portrety zwracały uwagę przechodniów i internautów. Hasło: Nie jestem byle kim uwiarygadniali swoimi twarzami pracownicy Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wyłonieni drogą castingu. Komunikacja w kampanii podzielona została na trzy etapy. Faza teaserowa rozpoczęła się 15 maja. Na nośnikach outdoorowych oraz w internecie pojawiły się czarnobiałe portrety bohaterów kampanii z hasłem „Nie jestem byle kim” oraz adresem strony niejestembylekim.pl. 1 czerwca rozpoczął się etap drugi – etap revealu. W tej fazie komunikacja dopełniona została przesłaniem produktowym „Nie jem byle czego” oraz packshotem. Na www.niejestembylekim.pl na konsumentów czekają inspiracje kulinarne, proste przepisy na pyszne i wartościowe dania na każdą porę dnia stworzone z Maślanki Mrągowskiej, a także porady Anny Radowickiej, ekspertki żywieniowej specjalizującej się w produktach nabiałowych. Początek trzeciej fazy kampanii zaplanowany jest na 15 sierpnia. W tym okresie przeprowadzona zostanie m.in. aktywacja, której celem będzie podtrzymanie zainteresowania kampanią oraz dotarcie do nowych konsumentów Maślanki Mrągowskiej. Na stronie pojawią się przepisy na pyszne dania dla najbliższych, a zwieńczeniem działań komunikacyjnych we wszystkich mediach będzie utrzymany w stylistyce dokumentalnej film. Za koncept kreatywny oraz wszystkie przygotowane materiały odpowiada agencja Red8 Digital. Za wsparcie PR odpowiada V5group, mediami zarządza dom mediowy MEC. Kampania potrwa od maja do października.

Również Mlekpol od połowy maja do połowy czerwca przypominał rodzicom, że warto dawać dzieciom mleko hasłem „Pełne mleko energii”. Kampania skupiona była na produkcie dla dzieci jakim jest Łaciate Junior.

To tylko krótki przegląd aktualnych i ważniejszych kampanii. Kilka firm planuje nasilenie aktywności na tym polu od września, gdy dzieci wrócą do szkół, a dorośli z urlopów.

 


Współpraca