Mlekpol ocenia potrzeby inwestycyjne na 180 mln zł

19.02.2021 -

W 2020 roku na inwestycje wydaliśmy łącznie 160 mln złotych. Tak duża suma wynikała z ukończenia proszkowni mleka w Mrągowie. Historycznie rocznie na inwestycje wydajemy 80-120 milionów złotych. W 2021 roku potrzeby inwestycyjne oszacowaliśmy aż na 180 milionów złotych, ale wydamy około 110 milionów – powiedział Edmund Borawski, Prezes Mlekpolu podczas konferencji, która odbyła się 10. lutego br.

- Każdy z naszych zakładów specjalizuje się w określonym asortymencie. Zakłady specjalizują się w maksymalnie 4 produktach. To pozwala zoptymalizować wydajność, zapewnić najwyższą jakość i osiągnąć największą automatyzację produkcji – mówił prezes Mlekpolu.

Wspomniał, że Mlekpol obawiał się sytuacji na rynku światowym, ale potencjał zakładów przetwórczych powoli się zwiększał, osiągnął doskonałą jakość i pozwolił zdobywać nowe rynki i nowych konsumentów.

Podkreślił, że rok 2020 był w każdym sensie historyczny. - Mlekpol osiągnął skup i przerób 2 mld litrów mleka. Dzięki odpowiedniej polityce produkcyjnej i jakościowej możemy oferować naszym odbiorcom produkty na światowym poziomie – mówił Edmund Borawski.

Przyznaje, że polski rynek odczuł pandemię. - Przede wszystkim za sprawą zamknięcia HoReCa i ograniczenia turystyki. Znacząco spadła konsumpcja a więc i sprzedaż produktów świeżych jak jogurty czy kefiry. Z drugiej strony pojawiły się nowe możliwości na rynku zewnętrznym – zauważa.

Polska i cała Unia Europejska ma nadprodukcję mleka i 30% trzeba wyeksportować. - To wbrew pozorom jest trudna sytuacja. Staramy się jak najlepiej spieniężyć nasze produkty na rynkach zewnętrznych. Eksport nie zawsze jest opłacalny, ale trzeba w niego inwestować i go rozwijać.

Pandemia sprawiła nam wiele kłopotów, mierzymy się m.in. ze zwiększona liczba absencji w pracy wywołanych kwarantannami naszych pracowników. Mimo to staramy się panować nad sytuacją i właściwie spieniężać nasze produkty, aby zapewnić dostawcą odpowiednią cenę – mówił prezes Mlekpolu.

(19.02.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca