Mniej odpadów dzięki najnowszej generacji naszych kultur chroniących produkty mleczne

160 000 ton tyle wyniosła w ostatnim roku redukcja ilości wyrzucanego jogurtu w związku z zastosowaniem naszych kultur FreshQ®. Konsumenci na całym świecie szukają sposobów na zmniejszenie śladu węglowego. Lepsze wykorzystanie ochronnych efektów fermentacji może pozwolić spełnić ich potrzeby poprzez zmniejszenie ilości odpadów, a także wspomóc tworzenie zrównoważonej przyszłości sektora spożywczego. Minęła niemal dekada od kiedy wprowadziliśmy na rynek pierwszą generację kultur FreshQ® wzmacniających bio-ochronny efekt procesu fermentacji produktów mlecznych. Proces ten pomaga utrzymać świeżość nabiału ograniczając wzrost psujących go drożdży i pleśni poprzez ograniczenie im dostępu do niezbędnych składników odżywczych. Wykorzystujemy tradycyjne zasady fermentacji do poprawiania jakości żywności, wydłużania okresu jej przydatności do spożycia i ograniczania ilości odpadów – mówi Peter Thoeysen, dyrektor ds. bioprotekcji w firmie Chr. Hansen.



Ograniczanie ilości odpadów dzięki zasobom natury

Jesteśmy dumni z tego, że w zespole Chr. Hansen wykorzystujemy zasoby natury, by zmniejszyć ilość odpadów spożywczych. Poprzez poprawę jakości i trwałości produktów mlecznych, takich jak sery i jogurty, przyczyniamy się do bardziej zrównoważonej i wydajnej produkcji żywności.

Najnowsza generacja kultur FreshQ® pozwala przemysłowi osiągnąć nową jakość

W tym roku wprowadziliśmy na rynek nową generację kultur FreshQ®, które zostały uznane za najlepszy dodatek mleczarski na świecie w 2021 r. w konkursie World Dairy Innovation Awards. Zostały one opracowane specjalnie po to, aby producenci narażeni na trudności w utrzymaniu łańcucha chłodniczego oraz wydłużanie czas fermentacji, w większym stopniu mogli wykorzystywać zalety bioprotekcji. Kultury FreshQ® mogą być stosowane w procesie produkcji szerokiej palety produktów mleczarskich, takich jak jogurty, napoje fermentowane, twarogi i sery.

Kształtowanie odpornego przemysłu dla bardziej zrównoważonego świata

To przełomowa oferta dla klientów, którzy chcą ograniczyć marnotrawienie żywności i osiągać wysoką jakość w utrudnionych warunkach produkcji i dystrybucji – podkreśla Thoeysen. – Nowa generacja kultur FreshQ® została opracowana tak, by nasi klienci osiągali doskonałe rezultaty bez negatywnego wpływu na smak i konsystencję swoich wyrobów. Skutkuje to zwiększonym bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw, a także poprawioną trwałością i świeżością produktów mlecznych, na co liczą zarówno nasi klienci, jak i konsumenci – dodaje.

Zespół Chr. Hansena jest zaangażowany w kształtowanie bardziej odpowiedzialnego przemysłu, który z kolei może kreować bardziej zrównoważony świat – podsumowuje Peter Thoeysen.

(Informacja prasowa Chr. Hansen)


Współpraca