Newbridge stawia na akcje prosprzedażowe jako formę wsparcia najemców

Galerie handlowe w dobie post-covid mają różne pomysły na pobudzenie i podkręcenie sprzedaży. Centra handlowe Newbridge z Krakowa, Torunia oraz Łodzi w ostatnich miesiącach postawiły na formułę buy&get.

Czas pandemii sprawił, że wiele obiektów handlowych musiało zoptymalizować swoją strategię, zrezygnować z tradycyjnych eventów i wyznaczyć nowy kierunek swojego marketingu.

Największym wyzwaniem było takie zaplanowanie wydarzeń, aby były w pełni komfortowe dla klientów w ramach zmieniających się obostrzeń dotyczących bezpieczeństwa w centrach handlowych, a z drugiej strony, aby stanowiły skuteczne narzędzie wsparcia najemców w tym trudnym dla nich czasie.

W taką rolę idealnie wpisały się akcje promocyjne z nagrodami oparte na formule buy&get, na które postawiły wszystkie trzy centra convenience należące do portfolio Newbridge: Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy oraz Nowa Górna. Ze względu na zmieniające się przepisy w funkcjonowaniu obiektów handlowych opierały się one na real-time marketing.

W ich ramach klienci za zakupy w centrum handlowym na określoną kwotę np. 100 lub 200 zł mogli odebrać gwarantowaną nagrodę rzeczową, m.in. zestaw kosmetyków, kulinarne akcesoria, voucher do sklepu czy karty podarunkowe na zakupy w centrum. Każdorazowo w puli nagród znajdowało się 300, 500 a nawet 1300 upominków. Często wydarzeniom towarzyszyły dodatkowe atrakcje, np. konkursy na pasażu oraz w social mediach. W promocji akcji pomogły kampanie outdoor, ale także online, w radio, a także działania media relations w prasie lokalnej. Skąd akurat taki wybór?

Marketing centrum handlowego to dziś w dużej mierze marketing najemcy, co znajduje odzwierciedlenie w naszej strategii. W ostatnich miesiącach skupiliśmy się na takich narzędziach wsparcia marek, które zwiększają bezpośrednio sprzedaż. Formuła akcji buy&get okazała się w tym czasie najbardziej korzystna dla sklepów, ponieważ pozwala stopniowo odrobić straty spowodowane lockdownami – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.

Przykładem jest sierpniowa akcja „Witaj szkoło!” w Nowych Bielawach w Toruniu, która pomogła uczniom i rodzicom skompletować szkolną wyprawkę. Klient robiąc zakupy w centrum handlowym na kwotę min. 100 zł mógł wymienić paragon na plecak ze sklepu oraz wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania był laptop z RTV Euro AGD.

– Zależy nam na maksymalnym i różnorodnym wsparciu partnerów biznesowych. Akcje, które organizujemy we współpracy z najemcami nie tylko zachęcają do zakupów w centrum handlowym, ale są także formą promocji sklepu, jego produktów i usług. Dlatego staramy się, by nagrody oferowane klientowi w ramach uczestnictwa w wydarzeniu oraz w konkursach były powiązane z marką najemcy – dodaje.

Podczas akcji w centrach Newbridge do zdobycia były nie tylko drobne upominki, ale także nagrody o dużej wartości takie jak zestaw mebli z Jysk czy kuchnia z Leroy Merlin. Wiele z nich było rozciągniętych w czasie, czego przykładem są akcje „Wygraj kuchnię z Leroy Merlin” w Nowych Czyżynach oraz „Nastrój się na nagrody” w Nowych Bielawach.

Te ostatnie dwa wydarzenia trwały aż dwa tygodnie i obejmowały szereg rozmaitych atrakcji dla klientów promujących produkty najemców – także tych, którzy w ostatnim czasie dołączyli do oferty centrum. Takim wsparciem były zorganizowane bezpłatne degustacje dań i przekąsek z nowo otwartej restauracji Al Dente by Makarun Premium oraz Gruzińskiej Piekarni № 1 w krakowskich Nowych Czyżynach.

– Postawiliśmy na dłuższe akcje, aby nie kumulować tłumów. To pozwoliło osiągnąć dobry footfall na stabilnym poziomie, zwiększyć obroty najemców, ale także odciążyć nieco domowy budżet klientów, premiując ich zakupy np. praktycznym gadżetem – wyjaśnia Marta Drzewiecka.

Podobnie w zlokalizowanej w Łodzi Nowej Górnej, gdzie akcje buy&get stanowiły wsparcie debiutu nowego najemcy w centrum handlowym – jak to miało miejsce przy okazji otwarcia sklepu Pepco i akcji „Nagrody dla całej rodziny”. W jej trakcie dzięki zakupom w centrum można było zdobyć jesienne dodatki do mieszkania, m.in. świeczki, kosze wiklinowe oraz koce marki Pepco, a także kosmetyki z Yves Rocher i zabawki z Carrefour.

Wsparcie najemców, ale także lokalnych społeczności

Obok promocji marki i produktów najemcy, wielu akcjom marketingowym w centrach handlowych Newbridge przyświecała również szczytna idea, a do współpracy były zapraszane miejskie instytucje i organizacje NGO.

Przykładem jest tegoroczna akcja w Nowej Górnej z okazji Dnia Matki i Dziecka połączona z obchodami Ogólnopolskiego Dnia Rodzicielstwa Zastępczego. W jej trakcie nie tylko można było wymienić paragon z zakupów na zestawy kosmetyków Yves Rocher oraz zabawki z Carrefour, ale także prowadzona była zbiórka charytatywna produktów dla dzieci z łódzkich rodzin zastępczych i ich opiekunów przy udziale łódzkiego oddziału Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. W zbiórkę zaangażowali się nie tylko klienci, ale także najemcy łódzkiego centrum wspierając tym kampanię społeczną „Rodzina Jest dla Dzieci”.

Z kolei ostatnim walentynkowym akcjom buy&get „Kochamy i pomagamy” w Nowych Bielawach i Nowych Czyżynach, gdzie można było przy okazji zakupów zdobyć upominek marki Douglas dla drugiej połówki, towarzyszyły 3-dniowe zbiórki darów i pieniędzy. Stanowiły one wsparcie dla lokalnych organizacji: Toruńskiego Towarzystwa Ochrony Praw Zwierząt oraz krakowskiej Fundacji Dla Zwierząt La Fauna. Na miejscu organizacje edukowały na temat ochrony praw i humanitarnego traktowania zwierząt, prowadziły punkty informacji o psich adopcjach oraz promowały swoje inicjatywy.

– Jako lokalne centra convenience nie zapominamy o wspólnocie, którą współtworzymy w ramach tkanki miejskiej. Chcemy też mieć realny udział w nagłaśnianiu ważnych społecznie inicjatyw. W tym celu regularnie zapraszamy do współpracy organizacje z najbliższego sąsiedztwa, a w dzieło pomocy chętnie włączają się także najemcy naszych centrów – informuje Marta Drzewiecka.

(Informacja prasowa Newbridge)


Współpraca